أخر الاخبار

عشق وانتقام قدر _ الفصل الثامن

 
عشق وانتقام قدر الكاتبة دهب وجدي الفصل الثامن


الفصل الثامن 
 في قصر قدر * (قدر داخله وشايلة كريم نايم) حنين بضيق: لسة بدري يا هانم قدر بخفوت : شششش الولد نايم حنين: طب هاتي اطلعه قدر: لا انا هطلعه هينام معايا و هغير وانزلك حنين: تمام ماشي (قدر طلعت اوضتها نيمت كريم وغيرت هدومها بكل تعب ونزلت تقعد مع حنين في Living) حنين: اتبسطي ياختي قدر: طول ما كريم مبسوط انا مبسوطه حنين بمرح: اممممم مش باين ياقدر هانم قدر بابتسامه خفيفه: اشمعنا حنين: حاسة ان فيكي حاجه قدر: متشغليش بالك بيا، المهم عملتي ايه في عملية انهارده مع اني عارفه النتيجه حنين بفخر: طبعا يابنتي اختك مش اي حد باردو قدر: حاسبي بس الغرور يكفيكي على وشك حنين: ليه ياروحي هو انا اي حد قدر بابتسامه: لا يا روحي انتي اشطر دكتورة حنين: قلبي ياناااس المهم قوليلي روحتو فين قدر: مفيش روحنا فطرنا وبعدها روحنا الملاهي و روحنا اتغدينا في مكان على النيل وفضلنا نتمشي بالعربية وبعدها ركبتو عجل بعد زن رهيب وبعدين روحنا السينما اتفرجنا على فيلم كرتون ورجعنا. حنين: كل ده من غيري خاونا قدر: يوم الجمعه نخرج كلنا سوا عشان متزعليش حنين: لا انا زعلانه قدر: ماقولتلك يوم الجمعه خلاص بقي حنين بحزن مصتنع: لا انا زعلانه منك قدر: تصدقي ان كريم كان معاه حق لما قال عليكي قموصة مكدبش والله حنين: كريم قال كده لما يصحي بكرا هاوريه قدر بابتسامه: انا هقوم انام عندي شغل الصبح حنين: استني...سامر و اهله جاين يوم الجمعه قدر: خروجتك ضربت ده انت نحس حنين بحب: اليوم ده عندي بميت خروجه قدر: ماشي ياختي انا هقوم انام حنين: تصبحي علي خير قدر بتعب: وانت من اهله (‌‌قدر طلعت دخلت الاوضه بتعب نامت جمب كريم اخدته في حضنها وفكرت في اللي حصل وفي اللي قالتو ل سيف على بنته والكلام اللي قالته) قدر في نفسها: انا متمناش اللي جرالي ده يجرا لبنتك عشان اللي حصل معايا عمري متمناه لحد (قدر غمضت عينها ورجعت للماضي الؤلم تاني) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ flash back… وَجْد:مش يلا نرجع بقي يا سيف احنا بقالنا اسبوع هنا سيف قعدها بجانبه وحاوطها بايده واتكلم بحب: ايه زهقتي مني ولا ايه وَجْد بحب: انا...انا لو عليا مش عاوزة افضل غير معاك علي طول سيف بابتسامه: بموت فيكي وانت رومانسيه وَجْد بكسوف: عشان خاطري يا سيڤو خلينا نرجع سيف باستغراب: سيڤو؟!...مين سيڤو ده وَجْد بكسوف: انت طبعا ياقلبي سيف بتهكم: بقي سيف مهران اللي الكل بيعملو الف حساب يتقالو يا سيڤو وَجْد بدلع: انا اقولك براحتي سيف بضيق: طب وحيات امك بطلي دلع بقي وَجْد: يعني هنرجع؟ سيف: انا مش عارف انت عاوزة ترجعي ليه (ثم تابع بغموض) صدقيني هنا أحسن لك وَجْد: لا انا عاوزه ارجع حنين وحشتني سيف: يعني بزمتك هنا معايا ولا هناك مع حنين وَجْد بابتسامه: انتو الاتنين مقدرش اعيش من غيركم ابدا سيف: مصممه يعني؟ وَجْد بإماء: ايوة سيف: حاضر ياستي هنرجع بكرا بليل وَجْد بفرحه: بجد!؟ سيف: بجد ياروحي وَجْد بفرحه: ربنا يديمك ليا سيف: طب بصي بقي قبل مانمشي انا عملك مفاجأة وَجْد: مفاجأة!...مفاجأة ايه؟! سيف: قومي افتحي الدولاب ده هتلاقي فيه علبة (وَجْد قامت باسغراب فتحت الدولاب لقت علبة كبيرة معرفتش فيها ايه جت تفتحها منعها) سيف: لا لا ادخلي الحمام وافتحيها واللبسي اللي جواها وبعدها اخرجي ولو خرجتي قبل ماتلبسي والله العظيم يا وَجْد مش هنرجع قبل شهر وَجْد بضحك: حيلك حيلك حاضر داخله أهو (وَجْد دخلت لبست اللي كان في العلبة وكانت جميلة وكان مع اللبس تاج لبسته و زادها جمال  خرجت وهو فضل يبصلها باعجاب شديد وهي اتكسفت من نظراته ليها وهو قرب منها وباس ايدها واتكلم وبصلها بحب واعجاب) سيف: تعرفي انك حلوة اووي وَجْد بابتسامه: ميرسي… سيف: التاج حلو وَجْد: كان لازم يعني التاج سيف: طبعا ده انت اميرتي؛ ثواني بس (سيف وطي الاضاءه وشغل اغنيه سلو ورقصو) سيف بحب: عارفه انك جميله اوى وَجْد بخجل: عيونك اللي جميله سيف بخبث: بس انت مقولتليش اني لما اتجوزتك كان عندك 21سنة وَجْد باستغراب: وانت عرفت منين؟ سيف: من بطاقتك ايه الذكاء ده؛ وبعدين لما جيتي الشركه قولتي انك عندك 22سنة ليه وَجْد بابتسامه: اصل انا وقتها كان عندي 21ونص فامكنتش بحسبه واقول22 سنه علي طول سيف بابتسامه خبيثة:امممم؛ وانت انهارده تميتي الـ22سنة كل سنه وانت طيبه وَجْد بفرحه عشان هي فعلاً نسيت: انا بجد نسيت حتى حنين مكلمتنيش ربنا يديمك ليا وكل سنه وانت معايا يا سيڤو يا حبيبي سيف باس ايدها بحب: حنين اتصلت وانا قولتلها متكلمكيش تاني انهارده عشان نبقي مع بعض وَجْد بفرحه: انا بجد مبسوطه جدا انك معايا انهارده في يوم زي ده سيف: طب مش كفايه رقص بقي عشان نطفي الشمع سوا وبعدين اديكي هديتك وَجْد بحب: انت عندي احسن من ميت هديه سيف: طب يلا نطفي الشمع وَجْد باستغراب: مفيش هنا شمع سيف بابتسامه خبيثه: مين قالك كده انا لو فتحت باب الأوضة هلاقيها برا وَجْد بفرحه: بجد؟! سيف: ثواني هجبها و اجي وَجْد:بس احنا اتنين بس معقول جايب تورته لشخصين بس سيف: انا كنت عاوز اعمل حاجات كتير لكن حضرتك مسبتنيش طول اليوم ده اولا؛ ثانيا بقي انا مش جايب تورته كبيرة يعني انا جايب واحده علي قدنا انا وانت بس؛ممكن بقي اخرج اجبها وَجْد بفرحه: ماشي يا حبيبي (سيف خرج يفتح الباب و وَجْد كانت فرحانه لدرجه ان عيونها دمعت من الفرحه لكن ثواني والنور قفل و وَجْد خافت جدا لما النور قفل) وَجْد بخوف: سيف…سي…سييييف (لقت سيف دخل ومعاه التورته و الشمع منور)  سيف بغناء: Happy birthday To u…Happy birthday To u…Happy birthday، Wagbh وَجْد بابتسامه كلها دموع: انا بحبك اووي ياسيف سيف بابتسامه حب: وانا بموت فيكي،بس ممكن اعرف ايه الدموع دي بقي وَجْد بدموع وسعادة: مفيش انا بس فرحانه اووي انا عمري ماكنت اتخيل اني اتجوز واحد يحبني زي مانت بتحبني انت عوض ربنا ليا سيف بخبث: صدقيني انا اختبار ربنا ليكي وَجْد بحب: اختبار ايه بس...انا طول مانا جمبك مش ببقي خايفه من اي حاجه عشان عارفه انه لو حصل لي اي حاجه انت موجود جمبي وعمرك ماهتسبني ابدا او عمرك ماهتجرحني. سيف: طب ايه رأيك بعد الكلام الحلو ده نطفي الشمع عشان ميسحش اكتر من كده وَجْد بابتسامه: حاضر سيف: استني...اتمنى امنية وَجْد بابتسامه: انا عارفه انا عاوزة ايه (وَجْد غمضتة عيونها اتمنت الامنيه وطفت الشمع وبعدها سيف مشي راح يقيد النور جه ومعاه صندوق كبير وهي استغربته وهو حطه قدامها) وَجْد باستفهام: ايه ده؟ سيف: افتحيه (وَجْد فتحت الصندوق واتفجئت كان الصندوق جواه ورد احمر و استاند بحرفها يحتويه لمض)  وَجْد: حلو اووي سيف: تعالي معايا بقي (سيف خدها قدام المرايا) سيف بابتسامه: غمضي عيونك الحلوين دول بقي وَجْد: ليه!؟ سيف: غمضي بس (وَجْد ابتسمت وغمضت عيونها وسيف طلع سلسله علي شكل مفتاح قلب الماظ ولبسهالها)  وَجْد بسعاده: جميلة اووي، بس انا مقولتلكش قبل كده اني بحب الفضة عرفت منين سيف حضنها من ضهرها واتكلم بحب: انا معرفتش انت غاليا اووي والغالي يلبس الغالي ده الماظ حر وَجْد بصدمه: انت بتتكلم بجد سيف باسها من خدها واتكلم بكل حب: لو مجبتش لأميرتي هجيب لمين وبعدين انت مفيش حاجه تغلي عليكي ده انت حرم سيف مهران تلبسي احلي حاجه و اغلي حاجه ياقلبي. وَجْد بابتسامه: ربنا ميحرمنيش منك ابداً بس دي غاليا اووي ليه كلفت نفسك كل ده سيف لفها ليه: مفيش اى حاجه تغلي عليكي يا روحي وبعدين المفتاح ده ليه باب وَجْد باستغراب: ازاي يعني: سيف بابتسامه: ده مفتاح قلبي ياروح قلبي وَجْد بحب: انا بحبك اووي يا سيف سيف باس جبينها: وانا بعشقك، اوعي تقلعي السلسله دي أبداً مهما حصل دي امانه حافظي عليها كويس وَجْد بابتسامه حب: حاضر يا سيڤو يا حبيبي ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Buck… (في قصر قدر) (قدر قاعده علي الارض وماسكه في ايدها السلسلة وبتبص عليها بقهر غمضت عيونها بالم وفتحتها وبصت بقوة وكره عليها وبعدها اتكلمت بكره) قدر بكره: للأسف انا مقدرتش اوفي بوعدي معاك زي مانت مقدرتش توفي بوعدك معايا انت قولت دي امانه وجه الوقت ان الامانه ترجع لاصحبها (قدر طلعت السلسله من صندوق كبير فيه حجات كتير مكتوب عليه «الماضي» وحطتها في علبه قطيفه ومسكت التليفون واتصلت بشخص وجلها الرد) قدر بقوة: جبتلي الرقم : ايوه يا هانم هبعته لحضرتك حالا قدر بقوة: تمام، حسابك هيوصلك زي ماتفقنا : تمام يا هانم (قدر قفلت وبعدها قامت لبست عشان تروح الشغل  نزلت للفطار وكالعاده حنين وكريم منتظرينها) قدر بابتسامه: صباح الخير حنين بابتسامه: صباح النور يا قدر كريم: صباح الخير يا مامي قدر بحب: يا صباح الفل يا حبيب مامي حنين: قدر اوعي تكوني نسيتي ان بعد بكرا الجمعه قدر: لا منستش انا فاكره كويس وعلى فكره انا اخدلك اجازة اليوم ده عشان الحملة اللي انت عملاها مسكت دكتور تاني مكانك اليوم ده حنين بفرحة: حبيبتي خدي قلبي يابت ياقدر قدر بصدمة: بت ياقدر؟ حنين بخوف: اسفه والله ماكان قصدي آسفه قدر: عارفه لو مكانتش قرايه فتحتك بعد بكرا حنين: اسفه والله كريم بضحك: يا خوااااافه حنين بضيق: بس يا كريم قدر: انا قايمه رايحه الشغل؛ حنين خرجي كريم للسواق عشان يروح المدرسه بعد مايخلص اكله حنين: حاضر يا قدر قدر: يلا سلام يا كيمو كريم: سلام يا مامي (قدر خرجت ركبت العربيه واتجهت للشركه) (في ڤيلا الملك) ( علي السفرة سيف ونهال و لميس) نهال: متاكل ياسيف مالك سيف بانتباه:ها؟ نهال بضحك:ها ايه بس انت مبتكلش ليه سيف: باكل اهو نهال: صحيح يا سيف انا كنت بفكر لو نعزم قدر مرة كدا علي الغداء ايه رأيك (سيف شرق جامد وفضل يكح جامد) نهال بخوف: ايه يا سيف علي مهلك براحه (سيف شرب مايه هدي وبعدين اتكلم) سيف: تعزميها ليه؟ نهال بابتسامه: مش بقينا اصحاب وبعدين في معرفة قديمه مابنكو وفي شغل مابنكو يبقي نعزمها من باب الصداقة سيف بتهكم: وانت بقي معاكي رقمها تكلميها نهال: اه صحيح...بس انت ممكن تقول لها سيف بضيق: نهال...انا مش فاضي للكلام ده و قدر نفسها محدش بيعرف يوصلها وممعيش رقمها نهال: ياخسارة خلاص مش مهم كل انت عشان متتاخرش علي شغلك سيف: لا انا كلت يلا سلام نهال بابتسامه: سلام يا حبيبي (سيف اتجه للشركه دخل مكتبه وطلب سمير) (في شركه الملك) سمير: خييير سيف: مصيبه ونزلت علي دماغي سمير بسخريه: هو انت بيجي من وراك غير المصايب خير المره دي جاي بايه جديد سيف: نهال سمير: مالها نهال؟ سيف: قال ايه عاوزة تعزم قدر علي الغداء من باب الصداقة ويطورو الصداقة عن كدا سمير بضحك شديد:ههههههههههههه من اعمالكم سلط عليكم ههههههههههههه سيف بعصبية: انت بتضحك علي ايه يابن ادم انت كمان ها ايه اللي بيضحك سمير بضحك: هههههههه معلش والله مقدرتش هههههههه اصل تخيل كدا مراتك سابقا و مراتك حاليا اصدقاء وانت في النص زي الكتكوت المبلول هههههههه متخيل منظرك دلوقتي هههههههه مسخره سيف بعصبية: سميييييييير اطلعععععع براااااااااا سمير بيحاول يسيطر علي نفسه: خلاص خلاص سكت ههههه وبعدين سيف بضيق: ولا قبلين قولتلها مينفعش وان محدش بيعرف يوصلها و ان ولا انا ولا هي معانا رقم الست هانم سكتت؛ اوووف انت مشوفتنيش اول ماقالت عاوزه اعزم قدر اتصدمت و شرقت وكانت روحي بتطلع و وشي جاب ميت لون سمير بضحك: هههههههه ياحرااااام اتصدم هههههههه مش بقولك هيبقي شكلك نكتة هههههههه ونبي يا سيف لما تعزمها ابقي قولي عشان اجي اتفرج عليك وانت متسوح وسطهم هههههههه سيف بغضب: اطلع برااااااا بدام ماقوم اخنقك براااااا انا غلطان اني بتكلم معاك براااااااااا سمير بضحك: هههههههه حاضر ياخويا متزقش كدا اقسم بالله ادي دقني لو صوتك ده طلع والاتنين قاعدين قدام بعض ده اول مره هههههههه و وَجْد شلفتك بالادب هههههههه وانت مكنتش قادر تطلع صوتك امال المرة دي هتعمل ايه يا مسكين هههههه (سمير قال كلامه وطلع يجري اما سيف كسر اي حاجه تيجي قدامه وكان عصبي جامد) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ (في شركة الإمبراطورة) (دلفت قدر للشركه واتجهت لمكتبها) چيچي: صباح الخير يا مدام قدر بجدية: صباح النور الوفد الاجنبي وصل چيچي: ايوه يامدام ومنتظرين حضرتك في غرفة الـ Meeting قدر: تمام مش عاوزة اي ازعاج چيچي: حاضر يا فندم (دخلت قدر والقت التحية علي الجميع وبدا الاجتماع وكانو يتحدثون اللغه الانجليزيه) قدر: Do I have the honor of your name? (هل اتشرف باسماكم) : I'm Mister John, this is Mister Michael, this is Mister Jack , and this is Miss Christina (انا مستر چون وهذا مستر مايكل وهذا مستر چاك وهذه الانسة كرستينا) قدر بجدية :OK, I am honored to you (اوك تشرفت بكم) Mister John(مسترچون): The honor is ours, madam (الشرف لنا سيدتي) Mister Michael (مسترمايكل): Did you tell us what emergency work we are here for? (هل قلتي لنا ماهو العمل الطارئ الذي نحن هنا من أجله؟) قدر بجدية: I learned that you are the foreign partners of Al-Malik Group (لقد علمت انكم الشركاء الاجانب لشركة الملك جروب) Mister Jack: Yes, madam (اجل سيدتي) Miss Christina :But excuse me Madame long as this did not enter our presence here (ولكن العفو مدام ما دخل هذا بوجودنا هنا) قدر بجدية وخبث: I will offer you an offer and I hope you like it (ساعرض عليكم عرض و ارجو ان ينال اعجابكم) Mister John: We are listening Madame (نحن نستمع مدام) وَجْد بخبث: I want you to cancel the partnership between you and the King Group (اريدكم ان تلغو الشراكة بينكم وبين شركة الملك جروب) Mister Michael: What!? (ماذا) قدر بجدية:We will conclude a new contract together and you will become partners in the Empress Group Company (سنبرم عقدًا جديدًا معًا وستصبحون شركاء في شركة الإمبراطورة جروب) Mister Jack: But there is an agreement between us and Mister Seif (لكن هناك اتفاق بيننا وبين السيد سيف ) قدر بجدية: Whatever amount in the contract you will pay double (مهما كان المبلغ في العقد سوف أدفع ضعف) Miss Christina: Please excuse you, Madame, but there is no reason for us to break up our partnership (أرجو المعذرة سيدتي ، لكن لا يوجد سبب لنا لتفكيك شراكتنا ) قدر: I think the company is losing a lot and this is the biggest reason for breaking up the partnership (أعتقد أن الشركة تخسر الكثير وهذا هو السبب الأكبر لتفكيك الشراكة) (الوفد الاجنبي كانو يتناقشو بخفوت تحت انظار قدر وها هو مستر چون يتحدث بجدية) Mister John: How many of the company's shares will sell us ? (كم عدد أسهم الشركة التي ستبيعيها لنا؟) قدر بجدية وابتسامه خبيثه: At the beginning of the meeting I said that I would pay double the price in the contract ... the price that you paid to Mr. Saif Mahran (في بداية اللقاء قلت إنني سأدفع ضعف الثمن الذي كان في العقد ... الثمن الذي دفعته للسيد سيف مهران ) Mister Michael: The meaning? (المعني؟) قدر بجدية: That is, I will not sell you the shares of the company. I will pay you my sister for the partnership between you (أي لن أبيع لك أسهم الشركة. سأدفع لك الضعف مقابل ان تفض الشراكة بينكما) Mister Jack: We are not bribed, Madame Kadar (نحن لا نرتشي يا مدام قدر) قدر: This is not a bribe, but rather a deal I want to know first how much you paid in this partnership (هذه ليست رشوة ، بل صفقة أريد أن أعرف أولاً كم دفعته في هذه الشراكة) Miss Christina: Fifty million dollars (خمسون مليون دولار) قدر بجدية: Mr. John will pay a hundred million dollars for the dissolution of the partnership between you and the King Group (ستدفع مائة مليون دولار مقابل فك الشراكة بينك وبين شركة الملك جروب) (نظرو لبعضهم نظرات صدمه هل ستدفع هذا المبلغ حقاً من اجل فك شراكه قال مستر چون بصدمه) Mister John: Are you serious about what you're saying? (هل أنتِ جاده فيما تقوليه؟) قدر بتأكيد: Yes, Mister John, but I have a simple condition (نعم مستر چون ولكن عندي شرط بسيط) Mister Michael: What is the?(ماهو) قدر بجدية: The partnership will not be dissolved for a month, and you will spend on admitting that you will never mention my name to anyone, and this deal is between us (لن يتم فسخ الشراكة لمدة شهر ، وسوف توقعون على اقرار بأنكم لا تعرفوني و لن تذكروا اسمي أبدًا لأي شخص ، وهذه الصفقة بيننا) Mister Jack: But when all this, Madame Kadar (لكن لما كل هذا يا مدام قدر) قدر بجدية: I apologize, but I cannot tell you And now Dell or Not to Dell ( أعتذر ، لكن لا يمكنني إخباركم والآن ديل أم لا لديل) Miss Christina: I think we should think about it (أعتقد أننا يجب أن نفكر في الأمر) قدر بجدية: Sorry, but this is a deal that will never be repeated because you will get out of this losing partnership with a very profitable amount. This is an irreplaceable opportunity. (آسف ، لكن هذه صفقة لن تتكرر أبدًا لأنك ستخرج من هذه الشراكة الخاسرة بمبلغ مربح للغاية. هذه فرصة لا يمكن تعويضها ) Mister Michael: I think Madame Kadar was right about what you say because the company is losing a lot (أعتقد أن مدام قدر محقة فيما تقوله لأن الشركة اصبحت تخسر الكثير) Mister Joon: Michael agrees with you. What do you think Jack (اتفق معك مايكل. ما رأيك جاك) Mister Jack: I am with you (انا معك) Mister John: And you are Christina (وانت كريستينا) Christina: I am with you, sir (انا معك سيدي) قدر بابتسامه نصر: Do we sign contracts, Mister John? Mister John: Absolutely, Madame (بالتأكيد مدام) قدر بجدية: Don't forget, Mister John, I don't want anyone to know me or even mention my name. We agree (لا تنسى يا سيد جون لا أريد أن يعرفني أحد أو حتى يذكر اسمي اتفقنا) Mister John: Sure, madame (اكيد مدام) قدر بتذكر: Oh Syrian Mister John, before I forget, I will pay you a hundred million dollars, but this contract contains that if someone knows who I am or anything about our agreement, you will pay me a hundred million dollars, Dell ( اوه اسفه يا سيد جون قبل أن أنسى سأدفع لك مائة مليون دولار لكن هذا العقد يتضمن أنه إذا عرف أحد من أنا أو أي شيء عن اتفاقنا ستدفع لي مائة مليون دولار، ديل؟) Mister Michael: Why all this? (ولما كل هذا) قدر بجدية: I like to secure myself (احب تامين نفسي) Mister John: Well, madame, no problem, trust us, and now are we going through the contracts? (حسنًا ، سيدتي ، لا مشكلة ، ثق بنا ، والآن هل ننتهي من العقود؟) قدر بانتصار: Certainly, Mr. John prefers to write in the contract that everything will be done in a month and a half (بالتأكيد ، تفضل سيد جون مكتوب في العقد أن كل شيء سيتم في غضون شهر ونصف) Mister John: Okay, madame (حسنا مدام) (وقع السيد چاك و السيد چون والسيد مايكل والانسة كريستينا علي العقود) Mister Michael: When can we receive the money? (متى يمكننا استلام المال) قدر بجدية: The contract will be executed after a month and a half When the partnership between you and the King Group is broken up (سيتم تنفيذ ما في العقد بعد شهر ونصف عندما يتم إنهاء الشراكة بينكم وبين شركة الملك جروب) Mister Jack: And then ? (وثم؟) (اخرجت قدر شيك واعطته لمستر چون) قدر بجدية: Mister John This check It is spent a month and a half from now Two days before the day written by the check You have terminated the partnership with the King Group The second day you can cash the check (مستر جون هذا الشيك يتم إنفاقه بعد شهر ونصف من الآن قبل يومين من اليوم الذي كتب فيه الشيك تكون لقد أنهيت الشراكة مع شركةالملك جروب في اليوم الثاني يمكنك صرف الشيك) Mister John: Well, madame Kadar, would you like us to meet you (حسنا مدام قدر تشرفنا بمعرفتك) قدر بابتسامه: The honor is Mister Joon (الشرف لي مستر چون) Mister John: We will leave now Goodbye, Madame Kadae (سوف نرحل الان الي اللقاء مدام قدر) قدر بابتسامه: Goodbye, Mister John (الي اللقاء مستر چون) Mister Michael: we are happy I know you, Madame Kadar (نحن سعداء بمعرفتك مدام قدر) قدر: I am also Mister Michael (انا ايضا مستر مايكل) Mister Jack: Good chance Madame Kadar (فرصه سعيده مدام قدر) قدر: I am the happiest Mister Jack (انا اسعد مستر چاك) Miss Christina: I hope we meet again (امل ان نلتقي مرة اخري) قدر بابتسامه: God willing, Bye (بمشيئة الله،الي اللقاء) (الكل خرج و قدر قعدت علي الكرسي مكانها ورجعت راسها لورا وهي سعيدة) قدر بابتسامه انتصار: اللعبه بدأت يا سيف ولسة انا كده بلعب علي نار هادية ياحراام قد ايه هتصعب عليا لما تعرف ان الشركاء الاجانب انسحبو ياترا هيبقي شكلك عامل ازاي مش مهم المهم اني عملت اول تالت خطوة في انتقامي اول خطوة هي اني خليت شركتك تخسر اي صفقه تدخلها والتانيه انا مكنتش عوزاها دلوقتي الصراحه لكن تدابير ربك بقي وقعلي مراتك وبنتك تحت ايدي وادي التالتة ان الشركاء الاجانب ينسحبو وتحس انك هتقع الرابعه بقي انت هتعرفها لوحدك. (قامت خرجت عشان تمشي لكن چيچي وقفتها) چيچي بخوف: مدام قدر قدر باستغراب: في ايه يا چيچي چيچي بخوف: اتصلو من مدرسه كريم بيقولو انه تعبان وان حضرتك لازم تروحي تاخديه قدر بخوف: أبني! (طلعت من الشركه بسرعه واتجهت لمدرسه كريم) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ (في شركه الملك) سيف: انا مروح سمير: روحت ايه يابني انت لحقت سيف: مش قادر يا سمير سيبني سمير: طب بقولك ايه متعزمني عندكم انهارده سيف: وده ليه انشاء الله سمير يدعي البكاء:ده انا صاحبك حبيبك اللي بينقذك في اي مشكله مستخسر فيا غدوة روح يا شيخ ربنايزلك روح يا شيخ الله لا يسامحك سيف: ايييييه انت هتشحت يلا تعالي سمير بمرح: صاحبي ياصحبي ياصحبي سيف: عم الزفت يلا امشي سمير في نفسه: روح يا شيخ ربنا يسد نفسك ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ (قدر وصلت المدرسه والحراسة طبعا كانت وراها دخلت المدرسه وهي مرعوبة واتجهت لمكتب المديره مخبطتش حتي هيدخلت علي طول لقت كريم قاعد باين عليه التعب هي في الوقت ده مكنتش شايفه غير ابنها نزلت لمستواه وحضنته) قدر بخوف وهي حضناه: انت كويس يا حبيبي كريم بتعب: ايوه يا مامي قدر بخوف: حاسس بايه ياروحي كريم بتعب: انا سخن يا مامي قدر بخوف: هنروح اهو ياحبيبي وخالتو تكشف عليك اتفقنا يا عمري (كل ده و المديره بتبص عليهم بحب) المديره بابتسامه: متقلقيش يامدام الدكتوره اللي هنا ادتلو دواء و هو هيبقي كويس قدر بعدت عن كريم: هكشف عليه علشان اطمن المديره: طب كنت عاوزة اسأل حضرتك عن حاجه قدر: خير؟ المديره: بصي وراكي كدا (قدر استغربت لكن لفت وشافت...) قدر بصدمة: لميس المديره: لميس كمان تعبت فجأة ولما جيت اتصل على والدها كريم قالي انك تعرفيها فاستاذن حضرتك في كلمتين انا متصلتش بحد يجي ياخدها لما عرفت انك تعرفي اهلها ممكن اتكلم معاكي قدر بجدية: ايوه طبعا ثواني بس؛ خد كريم و لميس علي العربيه وبراحه عليهم الحارس: امرك يا هانم (الحارس مشي مع الاولاد وقدر قعدت) قدر بجدية: خير كريم فيه حاجه المديره: اطمني ياهانم كريم كويس المسألة اني وانا بتصل بحضرتك و بوالد لميس لاحظت حاجه في الملفات قدر بعدم فهم: حاجه ايه دي؟ المديره بجدية: كريم سيف مهران و لميس سيف مهران، سيف و لميس اخوات قدر اتوترت ورجعت لقوتها: ايوه المديره: لكن لما سالت كريم قالي انه والده متوفي ازاي قادره تعملي كده في طفل برئ ليه تحرميه من ابوه وتفهميه انه متوفي انت يستحالي تكوني ام قدر بعصبيه وخلاص فقدت السيطرة على نفسها ورزعت علي المكتب: انت مين اداكي الحق انك تحاسبيني علي حاجه انت شيفاها من وجهة نظرك انت بس، اسمعي يا حضرت المديره انا فضلت عشر سنين...عشر سنين وانا فيهم ام واب عشان اخليه عايش عاوزاني اروح اقوله ده ابوك...ابوك اللي كان عاوز يموتني ويموتك ولو عرف انك عايش هيموتك اقسم بالله العلي العظيم لو سيف مهران عرف حاجه هو او مراته انا هقتلك بدم بارد وماهيرمشلي جفن ومش هاخد فيكي ساعه سجن وههد المدرسه دي علي اللي فيها فاهمه. (قالت كلامها ودموعها خانتها ونزلت والمديرة بصتلها بصدمه معقول هي متحملة كدا ومعقول في حد يقتل ابنه بكل وحشية) المديره باسف: انا اسفه اووي يا مدام قدر قدر مسحت دموعها ورجعت لقوتها: الكلام اللي اتقال ده يموت معاكي وبلاش تعملي زي الافلام وتتصرفي من دماغك عشان متزعليش وتجيبي ناس تزعل عليكي انت لسة مشوفتيش وشي التاني واحسنلك انك متشوفيهوش عشان هتندمي المديره بخوف: امرك يا هانم قدر: ملف كريم يتشال من وسط ملفات الطلبة يتحط هنا في مكتبك ويتقفل عليه بالمفتاح فاهمه المديره: فاهمه ياهانم قدر: ياريت تسمعي الكلام (قدر مشيت وهي مضدايقة ركبت العربيه) قدر بجدية: اطلع على ڤيلا الملك عنوانها (…) السواق: امرك ياهانم (السواق اتحرك و كريم و لميس فضلو يلعبو و قدر بصالهم وعلى وشها ابتسامة حزن واتكلمت) قدر: انتو الاتنين تتعبو في يوم واحد كريم: شوفتي يا مامي لميس طلعت معايا في المدرسه وانا مكنتش اعرف خالص قدر بابتسامه: واديك عرفت لميس بتعب: طنط ممكن انام علي رجلك لغايه مانوصل انا تعبانه اووي قدر بحب: تعالي يا حبيبتي كريم بزعل: طب وانا قدر بابتسامه حب: طب استني (قدر شالت لميس وقعدت في النص والاتنين نامو علي رجلها نوم عميق من التعب وهي سرحت في اللي حصل وان لو مكنتش كريم اتكلم وقال انها تعرف لميس كان زمان سيف عرف حقيقة ان كريم يبقي ابنه فاقت من سرحنها علي صوت السواق) السواق: وصلنا يا ست هانم (قدر بصت علي القصر وافتكرت ذكرياتها المؤلمة فيه و انه ازاي قادر يكمل فيه رغم كل اللي حصل الحارس فتحلها الباب وشال منها لميس قدر عدلت كريم وخرجت وقفلت علي كريم وشالت لميس واخدت نفس عميق بالم واستجمعت قوتها) قدر بجدية: خلي بالك من كريم الحارس: امرك ياهانم (قدر خبطة والخدامه فتحت) قدر بجدية: عاوزة مدام نهال الخدامه مخدتش بالها من لميس: اتفضلي ياهانم اقولها مين قدربجدية:مدام قدر الخدامه:اتفضلي (قدر دخلت لقت القصر اتغير جدا ابتسمت بسخريه انه غير كل حاجه حتي هي ثواني وجت نهال) نهال بسعاده: قدر ازي(قاطعها منظر لميس بخوف) لميس بنتي مالها ياقدر قدر: ششش البنت نايمه اهدي نهال بخوف: امال مالها قدر: ممكن تطلعيها اوضتها وانا اقولك (نهال شاورت للخدامه تاخد لميس للاوضة والخدامه خادتها من قدر ومشيت) نهال بخوف: ها ايه اللي حصل قدر بابتسامه: يابنتي اهدي هحكيلك (قصت لها قدر ما حدث) نهال: الاتنين في يوم واحد قدر: شوفتي بقي المهم هي سخنه هاتلها دكتور انا بقي همشي عشان كريم برا في العربيه نايم سلام نهال: لأ استني (خارج الڤيلا) سيف باستغراب: ايه العربيات دي سمير: مش عارف بس شكلها حراسة سيف: طب انزل نشوف في ايه (سيف و سمير نزلو كلمو واحد من الحراس) سيف: انا سيف مهران صاحب الڤيلا عاوزين ايه الحارس: احنا حرس ياباشاا ومستنين الهانم تخرج سمير: ومين الهانم دي؟ الحارس: احنا حرس قدر هانم سيف و سمير في نفس واحد: مييين!؟ الحارس: قدر هانم (دخلو بسرعه علي الڤيلا لقو قدر بتتكلم مع نهال ونهال ماسكه فيها مش عاوزاها تمشي) سيف بهمس ل سمير : فرحان طلبتها و طولتها سمير بهمس وضحك: يابني انا بركه والله نهال: و اهو سيف جه سيف بهمس: بنهار اسود سمير ماسك نفسه من الضحك: ادخل يا سيف قدر بجدية: معلش يا نهال مرة تانيه لازم اروح نهال: حبيبي خليها تقعد تتغدي معانا سيف بلع ريقه بالعافية وتوتر: اااا.... سمير بضحك: بس بس اسكت...خليكي يا مدام قدر اتغدي معانا قدر: للاسف مش هقدر سيف نطق أخيراً: انت ايه اللي جابك هنا اصلا نهال: سييف سمير بهمس: ياحماااااار قدر بخبث: من ساعة ماجيت وانت ساكت ولما فكرت تتكلم قولت كده سبحان الله لسة قليل الذوق زي زمان متغيرتش أبداً جيت ليه نهال تبقي تقولك (وجهت نظرها ل نهال) مع السلامه يانهال نهال باحراج: متزعليش يا قدر من سيف هو ميقصدش والله قدر بخبث وسخرية : ازعل من مين من استاذ سيف مزعلش منه أبداً لانه و لمؤخذه عامل زي العيال وبيرمي الكلام كده بدون تفكير بمعني اصح مدب وانا واخداه علي قد عقله وانا قلبي كبير بيسامح بسرعه حتي لو كان واحد قليل الذوق زي جوزك(وجهت نظرها ل سيف) بس انا ساعات مبسامحش بسهوله فرصه سعيده يانهال بعد اذنك نهال باحراج: مع السلامه يا قدر الف سلامة علي كريم قدر بجدية: الله يسلمك خلي بالك من لميس سمير بضحك يحاول كتمها : مع السلامه يا مدام قدر قدر بابتسامه خبيثه: مع السلامه يا استاذ سمير، هو ماله صاحبك كل مايشوفني كانه شاف عفريت بيتخرس مبيتكلمش خالص بيتخض سمير يحاول كتم الضحكه: والله مش عارف قدر بسخريه:ابقي هاتله طاسة الخضة، سلام (قدر خرجت وهي فرحانه انها ضايقته ركبت العربيه وروحت اما لنهال كانت مخنوقه من سيف) نهال بضيق: بقي في واحده في بتنا تقولها انت ايه اللي جابك ده ينفع سيف: هي ايه اللي جابها نهال بضيق: شوف انا اقول لك ايه انت تقولي ايه انا ماشية عشان متشلش من عمايلك (نهال مشيت من هنا وسمير اتفتح في الضحك من هنا وسيف بصله بضيق) سيف بضيق: بتضحك علي ايه يا زفت انت سمير بضحك: ههههههه شوف شكلك كان عامل ازاي ههههههه لا وايه ههههههه مسحت بكرامتك الأرض ومحدش قدر يتكلم هههههههه لا واللي يضحك بتقولي هاتله طاسة الخضة هههههههه ماكنش يومك يا سيف هههههههه كنت شبه الكتكوت المبلول شوف عرقت ازاي ههههههه سيف بغضب: سمييييير سمير بضحك: انت خليت فيها سمير ههههههه بريستيچك بقي في الأرض ههههههه سيف بعصبيه: ولاااااااا بسسسسسسس سمير بضحك: هههههههه ولا تزعل نفسك هههههههه انا داخل المطبخ اشوف عاملين اكل ايه وهو بالمرة هههههههه اشوفلك طاسة الخضة هههههههه (سمير جري دخل المطبخ وسيف كان متعصب جامد وعلى اخره وميعرفش هي ايه اللي جابها وازاي جاتلها الجرءة انا تيجي بعد كل اللي حصل فكر في انه يطلع ل نهال يسالها ايه اللي جابها ياترا ايه اللي هيحصل تاني وقدر ناويه علي ايه)


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-