أخر الاخبار

رواية عشق الودق للكاتبة ايمان صالح الفصل الثانى عشر




عشق الودق للكاتبة ايمان صالح


عشق الودق بين العشق واللعنه

بقلم إيمان صالح 

الجزء الثاني عشر

$$$$ودج••ماشي ياخووي،، احنا عندنا الخزين اللي چبته وعندنا لساتها الفلوس ماتخافش،، بس خلي بالك انت علي حالك عشان خاطري ياجلب خيتك،، 
عبد الرحمن••ماتخافيش يابت عاااد !! خوكي يتخاف منييه مش يتخاف عليه ياجلبي،، 
غچريه ••فينك ياشَرف،، بتك وخوها شكلهم عايچيبو حج اللي إتظلموا كلك !! 
عبد الرحمن ••مابجااش راااچل ياخاله غچريه إن مارچعت لكل حجِ حجه،، وخليت بوي يعترف بأبوته لودجه،، 
غچريه ••ياولدي العجبه چدامنا دلوك مش فبوك،، العجبه في العجربه وإبنها،، 
ودق••عارفه يماا،، يوم مامسكني جدام الخلج ودور فيا التلطيش كيفهم كان نَفسي أولع فيه،، بس جولت معلاهش ! معذوور 
عبد الرحمن ••شوف البت !! يابت داني ناچدك منيهم بمعچزه دول كانو هيموتوكي صُح،، جال متوحده جال !! بس فكرة إييه ياخاله !! بت شياطيين،، 
غچريه ••كان لااازم نعمل إكدة ياولدي عشان نعرفوا نعيشو إحنا ونجضي عالشيطانه دياتي،، لأن لو سكتنا وسبنا عبد الحكم حاكم،، هيبجي فيه زي شرف الف شرف ،، زااائد ان حجها واعدتها أچيبه لو حتي بعد أچل مسمي،، حبيبتي،، دموع،، وحشتني،، وحشتيني ياشرف،، ياأشرف مرة في النچع كِلاته،، 
ودق••أبااي عااد يمااا !! مش يكفي إني عجولك يماي ولا إييه ؟؟ 
غچريه ••جلبي ونضري اللي رااح،، حبيبتي،، 
عبد الرحمن ••جومي يابت،، جوومي وبطلي چلع عالوليه،، جومي يلا حطيلي ناكل چعان وخايف آكل بسبب خدم المسمومه اللي هنكا دياتي،، مازحها بأن خبطها بيده،، 
ودق••أباي،، بس يارخم اكده،، جايمه أهاا،، همت لتحضر الطعام للجميع،،، 
وأحضرته،، وجلست بجوار اخيها،، ثم تحدثت غچريه،، 
غچريه ••تعرفو ياولاااد؟؟ أمك وامه التنين يشبهو بعض كتير،، ياتري إنتو طالعين تشبهو بعض بردك؟؟ انا متأكدة انه اة،، ضحك ودق وعبد الرحمن،، 
ودق ••وانتي عرفتي كييه ياوليه يعچوزة انتي انه فينا شبه من بعض !! نظرا لبعضهما،، 
عبد الرحمن ••أبااي !! إتصدجي يابت؟؟ زين اننا أخوات عشان إحنا لو مش اجوات وكنت إتچوزتك ؟؟ كنا عنچيبو عيال إملزجه وتجزع النفس،، ضحك الجميع،، 
غچريه ••صُح ياولدي إنت حلو وجمر وهيا كيفك بردك،، كانو هياچو حلوين بزيادة،، 
ودق••إسكتي يمااا،، كان نفسي يفضل يحب فيا شووى،، ههههههه،، دة كلامه مالليح !! يابختها مرتك يااخوى،، هتاكل بعجلها حلاوة والله،، ضحك الجميع ثاانية،، أهو نفسي يما في واحد يكون زيه إكده،، يچلعني،، ويجولي حاضر وزين،، مش زى البراوي زيااد !! اللي يجرفني ويشخط الشخيطه فيا ينطرني من مكاني،، 
عبد الرحمن ••هههههههه،، أبااي عااد !! انتو شوجتووني لزياد دواتي جووي،، نفسي أعرف مين أبو دماغ الماظات ده،، 
ودق••زياااد !! زياد دواتي يعني طفولتي،، يعني شجاوتي،، يعنى كل حاچه مع بعض،، زياد دواتي اللي يجول واحنا ننفذ،، إللي يجول إعملو واحنا نجولو آمين،، زياد ده عالم لحاله ياعبروحماان كيفك إنت إكده،، 
غچريه ••ماحدش شاف اللي چري غيره يابتي،، ماحدش شاف الاذيه بعينه غيره بعديا آني،، ماحدش شاف غيره هوا،، 
عبد الرحمن ••ألا صحيح ياخاله،، هوا هيتنه جاعد إفمصر؟؟ ولا ممكن يرچعلنا بعد إكده 
بكره يااچي لما الأمان يرچع الكفر كيف زمان،، كيف جبل المحرجه،،كيف جبل مالعجربه تبجي مرت أبوك ياولدي 
قبل الوقت الحاضر،، ليلة خروج ودق من المنزل !!
حينما رمح إللي الخارج عبد الرحمن بحصانه باحثااا عن ودق،،، ظل يعدو بخيله ويجري هنا وهناك يبحث عنها،، ويحدث نفسه هامساااا،، 
عبد الرحمن ••هتكون راحت فين دى عاد بس؟؟ آني ماعرفش ايه اللي عمايحصل دواتي !! هيا البت دى غچريه ماجدراشي عليها يعني !! ياارب الاجيها يااارب لاحسن تجع في ترعه ولا بير غويط ومانحسوشي بيها غير وهيا حبة عضم،، 
لمح عبد الرحمن من بعيد إناس متجمعين،، عدد مهول وأصواتهم تتعالي بالصياح ويبدو عليهم أنهم يلتفون حلو شخص ما،، يحيطون به من كل مكان،، وهناك صوت يصرخ من بعيد ،،، 
عبد الرحمن ••إيه دة ؟؟ إيه الهيصه والدوشه دى؟؟ هوا چرا إيه دلوك ؟؟ 
أما نجرب ونشوف فيه ايه،، 
إقترب اللي الجمع المتجمهر،،، 
عبد الرحمن ••إيه فيه إيه ياخلج الله مالكم ؟؟ ملمومين إكدة ليه وعلي ايه !! نظر له المتجمهرين بغيظ ثم قالو،، 
مش دياتي اللي بتحميها هيا وامها ؟؟ ويضربون بشدة في من بالمنتصف،، 
عبد الرحمن ••مين دياتي؟ دى مين إنطجوا ؟؟ 
رد الواقفين،، دى الجاتله جتاله الجتلا هيا وامها،، جتلت أخو الست فرحانه جفشناها وهيا بترمي شعيلة النار علي بيتهم من اليمه اللي لسه ماولعتشي وفيه شعيله مرميه جبل اللي فيدها،، الكلامده كان جبلها بنص ساعه وفنفس الوجت البهايم لاجيناها طاحت كلها من چوات الدوار بتچري علينا،، دهوست في الخلج ماعرفناش ندخلو غير بعد ماالبهايم كلها خرچت هايچه،، ونبصو علي البهايم واحدة ورا التانيه !! اللي طايحه ماعرفينش السبب واللي وجعت من طولها وماعرفينش السبب برديك،، ونبصو فرچل بهيمه من اللي وجعو ؟؟ أترنها جطعالهم الشرايين من عند الرچل من تحت عشان يهييچو علي الخلج ؟؟ دول اللي طلعو علينا،، إنما الباجي كله چوا ميت بالسم ياابييه،، وكماني اللي عملته خلنا ماعرفناشي نلحجهم غير بعد فوات الأوان،، والراچل بدواره ببهايمه كلهم راحو،،، 
عبد الرحمن ••إقترب منهم وصعق،،، 
ودج؟؟ إيه ده؟؟ إيه اللي بيچرااا،، مفاهمشي ؟؟ 
ضربها أحد الواقفين ركلااا بقدمه،، صرخت ااااة،،، 
عبد الرحمن ••شمر أكمامه،، عنك إنت ياچدع،، ودى تيچي بردك ؟؟ دانتي مش بريئه ولا غلبانه بجي !! تعالي عاااد،، ومسكها بيده ثم بدأ يضربها بشدة وهي تضرخ بعوييل،، 
حاول احدهم أو بضع منهم ضربها معه نهرهم قااائلااا،، 
عبد الرحمن ••بااااس !! البجرة دياتي تلزمني ياچماعة،، انا أولي الناس بضربها،، سيبوهالي،، وضل يضرب ضربااا لايتحمله رجل،،، 
انا هاروح بنفسي أسلمها للمركز،، وسحلها علي الارض مجرورة حتي إبتعد عن الناس قليللااا حتي إقترب من جواده،، 
عبد الرحمن ••يمسك بها من شعراتها الناعمات،،، 
جدااامي،، جدامي يامبومه يابت السوو،، بجي إنتي تطلعي اكدة؟؟ شد شعرها حتي تقف وهي تصرخ بشده،، 
ودق••اااااه،،، كفايه بجي أحب علي يدك ياخووي،، ارحمني إنتا مفاهمش حاچه عااد.!!! 
عبد الرحمن ••فهمييني،، فهميني يابت لاموتك،، 
ودق••عند الغچريه،، سحبها ثانيه لكن هذه المره من ثيابها،، 
ااااه ياعبروحمان خلجاتي هتتجطع إفيدك بجي ياخووي !!! 
 إمتطي جواده ثم رفعها علي الجواد بيد واحدة ثم رمح به اللي بيت الغجريه،،،، 
بعد القليل،،،،،،،،،،،،،،،، 
وصلا اللي بيتها ،، رماها من علي الجواد بعزمه ثم نزل قائلااا،، 
عبد الرحمن ••جداامااي،، يسحبها بغل،، معاكي مفتاح تفتحي ؟؟ 
ودق••الممسوكه من سحاب فستانها من الوراء،، حرام بجي كفايه بهدلتني،، اخذ المفتاح وفتح به والقي بها داخل المنزل،، ثم اغلق الباب،، ثم دخل ورائها،، وقفت ودق وهي تخرج وتستنجد بغجريه،،، 
ودق••الحجييني،، هيموتني يماااا،، الحجي،، 
غچريه ••بتي،، بتي فيه ايه ؟؟ تطوح بيديها في الهواء،،، ايه اللي چري يابني فهمني ؟؟ 
عبد الرحمن ••كل حاچه بانت يامرا ياسو انتي وياها !! داخلين عليابالحنچل والمنچل !! وحياه ابوكو لاولع فيكم النهارده !! 
خافت غچريه وارتعدت ثم اقتربت من الفتاه قائله،، 
غچريه ••يامصيبتاااي،، انتي ريحتك دم،، ايه اللي چري بس ؟؟ مش جولتلك إكفايه إكدة؟؟ مين اللي ضربك إكدة ياجلب أمك ؟؟ 
عبد الرحمن ••يشمر اكمامه الأعلى،، أيواااه !! آني عاوز افهم بجي ايه اللي كفايه إكدة ؟؟ لاحسن آني بشمر كمي اهواتي وهكمل عليكي ضرب لما يبانلك اصحاب ،، 
جرت عليها الغجريه ورمت نفسها عليها،، 
غچريه ••لاااه،، لاه إنت مفاهمشي حاچه اسكت ساااكت !! عما تضربها ليه ياولدي،، تحسست وجهها،، يانصيبتي !! جلبي، ياجلبي البت وشها متجطع وبتشلب دم من كل يمه،،، طب انا كنت بستنچد بيك انتا لما بيحصلها حاچه،، هستنچد بمين دلوك ؟؟ إتأكت علي عكازها ومسكت العكاز وضربته به،، منك لله انت والناس الكفرة،، ماتفروجش عن بوك وخووك،، 
عبد الرحمن ••بجولك ايه يامره ياخرفانه،، إسكتي عاااد لاحسن اموتكو انتوالتنين وأخلص البلد من شركم،، ماكدبوش لما جالو عليها مبومه،، 
ودق ••في حركه تلقائيه،، همت ناحيه وابور الجازالقديم الخاص بالبيت السابق وأمسكته افرغت كل محتوياته علي نفسها قائله وهي تصرخ،، سيبيه يماا سيبييييه،، أشعلت عود ثقوب،، وربنا لاريحه مني كيف ماعملو جبل إكدة في أمي ،،، خليه يمايبجي منيهم،، ويشيل الوذر معاهم ماهو مافرجش والدم واحد،،، 
عبد الرحمن ••جلس وكأن أحدااا ما خبطه علي رأسه،، لااااااه !! آني لازمن أفهم الجِصه ايه بجي عشان اني معرفش بتتحدتوعن ايه،،،، 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-