أخر الاخبار

رواية عشق صقر الصعيد بقلم اسماء ندا الفصل 20



رواية عشق صقر الصعيد




رواية عشق صقر الصعيد
بقلم أسماء ندا


البارت قبل الاخير 
بارت 20 

استيقظت اسماء فوجدت نفسها على السرير نهضت فزعه 

اسماء /كيف وصلت اهنه اتجنيت يا....... 

حميده / بتقولى شئ يا سمسمه 

اسماء / ههههههههههه دانى طلعت بحلم بقى 

حميده وهى مبتسمه جلست بجوارها على السرير  

حميده / خير اللهم اجعله خير يا بتى حلمتى بأيه وانى افسره كالعاده 

اسماء تطمتع على السرير ببتسامه واسعه 

اسماء / حلمت يا امه انى روحت الشركه وهناك واحد غبى ضايقنى فضربته قلم وبعدين خرج استاذ مهاب ضربه وجم الامن اخدوه وبعد شويه رجع المهندس الثانى اسمه صادق وجهه وراه حازم وبعدين صادق بدء يغيظ حازم زى ما يكون عارف ان انى خطيبته وعزمنا على الغداء وانى كنت هعتذر بس طلع كان كاتب كتابه على ميساء وحازم وافق وقال هيكلمك بس بعد ما مسك صادق ده من ياقة القميص ودخلوا مكتب استاذ مهاب قمت انا ايه كلمتك وقولتك وانت وافقتى بس جولتى ان خالتى ومراد معاكى فميساء عزمتهم كمان وفجأه سمعنا صوت طلق نار دخلنا المكتب كان حازم ماسك المسدس وموجهه على مهاب وصادق مستخبى وراه ههههههه شبه الكتكوت ههههه المهم انى قولت له ان ابن خالتى هياجى معانا وخرجت وبعدين خرجنا كلينا وجينا الفيلا وانى جريت مسكت مرات وسلمت عليه والله يا امه لو حلفت انى سمعت اسنان حازم ما هتصدقى 

حميده / امممم مسكتى فى مراد وحازم مقتلوش  

اسماء / لع هو جه شدنى واتكلم من تحت اسنانه معاه وبعدين انى مسكت زراع مراد وجذبته للسيارة بتعته وقولت له يلا عشان هنتغدى برة معزومين  وهمست لمراد وفهمته ان حازم ميعرفش انى انا وهو اخوات فى الرضاعه وانى بغيظه  فمراد ضحك وقال لى هستفذه وابقى ادفنينى فى البلد ما تنسيش 
هههههههههه ركبنا السيارة بس حازم مجاش ورانا على طول لانك وقفتى معاه معرفش قولتى ايه بس شوى وجهه فتح الباب اللى جارى وجذبنى من كم البلوزه اكنه ماسك فأر ههههههههههه بس انى اصريت اركب مع مراد وكمانى مراد قاله انه خطبنى لما هو سابنى انى قولت حازم هيقتله ويقتلنى بس مراد ساق السيارة بسرعه هههههههه والندل لما وصلنا للمطعم راح قعد جانب امه وساب حازم يقعد جانبى وفضل حازم يغازلنى وانى اعمل نفسي مش مهتمه وبعدين بعد لاكل خرجنا ناكل ايس كريم وهناك حازم جاب بالونات مكتوب عليها حروف اسمى بلانجليزى وقالى كلام حلو قوى يامه  بس ايه انى رديت عليه وحش وسبته ومشيت شوى وجذبنى من كم البلوزه تانى وركبنى السيارة وخطفنى لشاليه بجوار البحر مانكرش يا امه انى كنت خايفه منيه (منه ) بس لما قالى انى مش واثقه فيه قلبى وجعنى لساته فاهم انى بشك فيه  كيف يعنى اشق فى روحى  المهم نزلت من السيارة واخذت المفاتيح وجريت دخلت الشاليه وسيبت المفتاح فى الباب وطلعت على الدور الثانى وقفلت الباب اللى بيفصل بين الدورين جهه وراى وقال انه خارج يشترى مستلزمات هنحتاجها وانى ارتاح شوى عشان هجهز العشاء ههههههههه قولت له لع انى عامله رجيم هههههه سخر منى على البيتزا اللى اكلتها والايس كريم وبعدين خرج من الشاليه شوى ونزلت لقيت الثلاجه مليانه ومفيش شئ ناقص امال هو خرج ليه  روحت فتحت التلفيزيون وعملت فشار واتفرجت على مسرحيه ومن التعب نمت 

حميده / اممممم وبعدين 

اسماء / مفيش صحيت لقيتك  معايه كان حلم حلو يا خسارة 

حميده / يعنى معيزنيش يا بت 

اسماء / ماستغناش عنيك يا قمر بس حازم كان حنين قوى  

حميده / اه  هو حنين ولما لقاكى نايمه وحاضنه الفشار  شالك وحاطك فى السرير اهنه وخرج وانى نمت جنبيكى  

اسماء / واه يعنى انى ما بحلمش  يا اما 

حميده / لع وفذى انزلى اعملى فطار للحنين بقى 

اسماء نهضت وقبلة امها ودخلت للحمام استحمت وغيرت ملابسها  وخرجت  ووقفت امام الباب ثم رجعت وجلست على السرير 

حميده / مالك يا بهه

اسماء / مش هعمل فطار وهتجاهله كيف ما تجاهلنى 

حميده انخفضت ومسكت الشبشب  وجريت على اسماء 

حميده / لع ده انتى عايزه تربيه من لاول يعنى الراجل بعد ما جابك لهنيه ورجع من اسكندريه لقاهرة يجبنى عشان ما تخفيش منيه لما حس انك مش واثقه فيه وانتى هتتجاهليه  لع ده انى هموتك 

عندما رأتها اسماء وهى تمسك الشبشب وجايه عليها نهضت وجريت مبتعده وهى بتضحك 

اسماء / يا حجه انتى امى انى مش امه هو 

حميده / ما هو عشان انى امك هربيك من اجديد 

اسماء / لع لع هعمل له لفطور 

ونزلت جرى على السلم وهى بتضحك على امها اللى ما زالت تجرى خلفها بالشبشب ولم ترى حازم الواقف اسفل السلم لتقع فى حضنه وكانت حميدهوبالفعل قذفت الشبشب ليلتف حازم ويأتى به هو  ثم يضع اسماء خلف ظهره 

حازم / ايه يا امه ليه اكده 

اسماء تمسك فى جلباب حازم من الخلف 

حميده /معلش يا بنى كان رايح ليها بس جت فيك 

حازم / وهى عاملت ايه بس  بشبشب يا امه 

حميده / بقولها اعملى فطار بتقولى لع 

اسماء / انى مخطوفه اللى خاطفنى يعمل هو 

حميده / واه يا قليلة الحيا الراجل يدخل المطبخ اياك  

حازم بضحكه مرتفعه / معلش يا امى سبيها تدلع لها يومين  

والاف لاسماء الممسكه بجلبابه 

حازم / خلاص يا سيت الكل اعمل انى لفطار  القمر يأمر 

اسماء تركته ورجعت للخلف وجلست على الطاوله مبتسمه 

اسماء / وتوكلنى كمانى 

حازم / باس اكده حاضر  من عينى  اقعدى يا امه وانى راجع 

حميده / واه عيب يا ولد  اقعد انت 

حازم / والله ما يحصل يامين بالله ما هتدخلى انت ولا اسماء المطبخ لاسبوع ده  

وتركهم ودخل المطبخ 

حميده / عجبك اكده يا تربيه ناقصه 

اسماء بحزن  / كنت بهزر يا امه وهو حلف اعمل ايه انى دلوق مينفعش اكسر حلفانه 

حميده / خلاص اى ان كان الاكل تقولى حلو وتشكرى فيه فهمانه  اقوم اطلع اجيب دواء للمعدة احطياتى يا مرى منك يا اسماء 

اسماء /ههههههه يا امه استنى والله حازم بطبخ حلو مش اول مره يطبخ بس انتى ماتعرفيش 

لكن حميده كانت بالفعل صاعدت للاعلى ولم تستمع لاسماء  وقفت اسماء على باب المطبخ تراقب حازم وهو يعد الفطور وتتأمل به 


رواية عشق صقر الصعيد بقلم اسماء ندا روايات رومانسية و روايات دراما، ورويات رعب و روايات حب وروايات اكشن و pdf, روايات انجليزى 






اسماء 
(وقت ما كنت بجرى من امى ووقعت علي صدره شعرت بيه يضمنى بذراعيه كأنه يحمينى او يريد اخالى باخله وسمعت صوت انفاسه كأنه يشم رأئحتى وكأنى سأختفى من بين يديه وعندما لمح والدتى لفنى خلفه كم شعرت بلامان فهو لا يريد لشئ مهما كان صغير يؤلمنى ههههههه نعم فكرت استفذه وطلبت منه يصنع لى الاكل بما انه هو منيخطفنى اعتقدت انه هيغضب كيف مازن ويقول لى ادخلى اعملى الفطار هو انى حرمه (سيده ) لكن فجأة به وهو يحلف لامى ان لن ندخل المطبخ صحيح بالماضى وانى صغيره كان يحملنى ويجلسنى على طاولة المطبخ ويصنع لى الاكل ويطعمنى عندما كنت اصر على النوم ببيت والده بحجرته ولكن ده كان لانى صغيرة ابتسمت عندما رأيته خلع جلبابه ووقف ببنطال ترنج فقط امام البتوجاز ونصفه الاعلى بفانله الداخليه سمراء اللون  كم هو جميل بعضلات زراعاه وجسده الرياضى لم اشعر به وهو يقترب منى ويهمس بشئ ما ولكن عندما فهمت شعرت بوجهى يحترق من الخجل وحاولت ان اهرب من امامه ولكنه ثبتنى من ياقة البلوزه بالباب بيد وارتدى جلبابه باليد الاخرى ثم مسك كم البلوزه وجذبنى لطاولة الطعام بالخارج ثم دفغنى برفق لاجلس وهمس مرة ثانيه لابتسم واثبت مكانى ) 

حازم 
( عندما رأيتها تنزل مسرعه من على السلم توقعت انها ستقع لانها تنظر خلفها وانا كنت اقف على باب حجرة الطعام فأسرعت ووقفت اسفل السلم وكما توقعت فهى لم تضع قدمها على احدى الدرق فوقعت ولكنى صعدت درجه وحملتها بزراعى من خصرها  حتى لا تلمس الارض ثم انخفضت الدرجه مرة ثانيه وانا اشد على احتضانها وانتهذت الفرصه واستنشقت عبيرها لاحتفظ به بداخلى كم اردت ان لا تنتهى هذه اللحظه وتظل هى بين يدى كم كنت اريد ادخالها لقلبى لا فقط احتضانها ولكن لمحت امى حميده وهي تقذف الشبشب لتضربها به فلفتتها واعطيت ظهرى لامى حميده فانا لا اريدها حتى ان تشعر بألم صغير مثل ذلك وكما كنت افعل وهى صغيرة اخفيها خلفى حتى لا تعاقب من والدها او والدتها بالماضى فعلت ووضعتها خلفى وتكلمت مع امى لافهم ماذا فعلت صغيرتى وكم اردت ان اكتم ضحكتى عندما تكلمت فهى تريدنى ادللها كالسابق ولكن تطلب بكبرياء ظانه انها هكذا تغضبنى لا تعلم انى كنت سأفعل سواء طلبت ام لا هههههه صغيرتى المشاكسه ها قد عادت لى ورغم اعتراض امى الاانى حلفت عليها  ليس فقط لطلب اسماء بل رغبتى ايضا هكذا  وبعد فترة وانا بالمطبخ لمحتها تقف على الباب وكنت قد انتهيت بالفعل من اعداد الفطور الذى تحبه ولكن ما اسعدنى حقا نظرة عينها فكانت سارحه بعالم اخر وهى تتفحص جسدى ببطأ اقتربت منها وهمست بأذنها《عجبك انى جوى اكده》  وكم كان جميل ان ارى انها اصبحت كلطماطم من الخجل ههههههه كم اردت ان اشبع من طعم هذه الشفاه التى تشبه فاكهة الكرز الطيبه ولكنها حاولت الهرب فأسرعت وامسكت ياقة البلوزه كما نمسك بلص وثبتها بالحائط  ثم ارتديت جلبابى وجذبتها لاجلسها على الطاوله 《اوه صغيرتى لو تعرفى انك حلالى كنت اجلستك على قدمى بين احضانى 》 وهمست لها 《 اقعدى زى زمان وانى هأكلك لو نزلتى لكرس هعض خدك كيف زمان 》تركتها وعدت للمطبخ لاحضر الطعام وعند خروجى رأيت امى حميده تجلس على الكرسي تبتسم واسماء فوق الطاوله كما تركتها  وضعت الاكل بجوارها على الطاوله ووقفت امامها ثم غمزت بعينى لامى وامسكت قطعة خبز وفردت عليها الجبن ووضعت الزيتون ثم وجهتها الى فم اسماء هههههههههه فتحت فمها وقضمت قضمه صغيرة وهى تبتسم ) 

حميده / اسماء لساتك صغيره  اياك هيوكلك  حازم  

اسماء ببتسامه / ايه يا امى بتقولى ايه 

حازم / وهتفضل صغيرتى يا امه مهما كبرت 

حميده بعد ان اخذت بعض الطعام 

حميده / هههههههههه طيب اقوم انى افرج على التلفاز (التلفزيون ) يمكن الاقى شيخ  بيتكلم ولا حاجه  

وغمزت حميده لحازم وهى تدعى بصوت منخفض ربنا يسعد قلبهم ويقرب ما بنهم  
ظلت اسماء سارحه بحازم وهو ظل يأكلها ويمطر على اذانها اشعار من الغزل 

####################

سعيده بالمتابعه الجميله واتمنى تكتر مع الروايه الجديده 😍😍😍😍😍😍


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-