أخر الاخبار

رواية ملاك تائهة 2(ماسة الأدم) بقلم امل فتحي الفصل الثامن

رواية ملاك تائهة 2( ماسة الأدم)

رواية ملاك تائهة 2(ماسة الادم) بقلم امل فتحي الفصل الثامن

ملاك تائهه ✨❤️
الجزء الثاني: بقلمي امل فتحي ✍️✨
الحلقه الثامنة

                   بسم الله نبدا......

تميم كان داخل وسمع كلام بنته وشاف طريقتها مع مامتها واخوها الكبير وبدون تفاهم شدها من ايدها وضربها بالقلم وسط شهقه ياسو وزين للي اتحرك بسرعه وشده اختة  ورا ضهرو وبص لباباه  : بابا لو سمحت اهدي ...

تميم بص لكيان  : دي طريقه تكلمي بيها مامتك واخوكي الكبير يا محترمة ... ولا دا اخرة دلعنا ليكي يعني اي يا محترمة راحة مع صحابك وبتبلغينا محدش حد همك يعني ولا اي ...

ياسو بتدخل : اهدي يا تميم هي اكيد متقصدش والتعبير خانها ...

زين بص لكيان بعتاب : اطلعي اوضتك ...

كيان بصت لتميم : انتي اوحش اب في الدنيا ... وطلعت اوضتها جري 

ياسو بصت ل تميم : اول مرة تمد ايدك عليها ياتميم اكيد زعلت منك عشان كدا قالت كدا ...

زين بص لباباه بتساءل : سامر وصلها الصبح من الكليه حضرتك ليه وافقت 

تميم بزعيق  : اي يا زين هتيجي تحاسبني اوافق علي اي وارفض اي انت كمان ...

زين بص لباباه بستغراب : في اي يا بابا مالك انا بس بفهم من حضرتك لان انا كنت هجيبها ولقيت سامر جايبها وقالي انو استاذن حضرتك ....

تميم  بص لابنه طلع اوضته ومردش عليه ...

زين شد ياسو للي دموعها نزلت لحضنه : بتعيطي ليه ياامي دلوقت ...

ياسو : ابوك في حاجه يازين عارفه ان كيان غلطت في اسلوبها بس دي اول مرة يمد ايدو عليها دا مكنش بيسمح حتي اني ازعق ليها... ودلوقت شايف عصبيته عليك لمجرد سوال ابوك حاصل معاه حاجه ونا خايفة ...

زين مسح دموعها : انتي عارفه ان دموعك دي بتجنيني ياامي بالله عليكي بلاش اشوفها مرة تانيه لاي سبب... وباس راسها اطلعي شوفي بابا وانا هشوف كيان واتحرك علي اوضته اختة وياسو طلعت لجوزها...

زين خبط علي الباب : ممكن ادخل 

كيان بعياط : اتفضل 

زين دخل وقعد جمبها بهدوء : ينفع ؟؟

كيان عيطت ومردتش وزين شدها لحضنه وكمل : مش معانا ان بابا مش بيرفض لك طلب او انو مش بيحب يزعلك يبقي فرض علينا اننا نتقبل كل طلباتك سوا صح او غلط 

كيان بنرفزه:  انا مغلطش يازين انا عاوزه اطلع الرحلة يومين مع صحابي ...

زين: لا غلطتي وطريقتك للي بتتكلمي بيها حاليا بردو غلط ..يعني اي تطلعي مع صحابك يومين ولوحدك  هي سايبه ....

كيان بضيق : يووووة بقا انتو بقيتو مستفزين جدا انا اتخنقت منكم ...

زين بزعيق : اظاهر انك فعلا بقيتي قليله الزوق..  مفيش زفت علي دماغك ومفيش خروج اصلا غير لما الاسلوب القذر دا يتعدل يا كيان وسابها وخرج بخنقه.... وهي عيطت بشهقات

فيلا الرفاعي...

ادم بص لوليد ببرود : بابا ياسين سليم  هيجي امتي ...

ابوة بصلة بتركيز وبص لنور ودينا للي قاعدين : هو كلمك ...

ادم : ايوا كلمني يا وليد ونت مش عارف منفض للراجل لية ...

نور محروجه وجات تقوم ادم قال : اقعدي يانور .. نور بصت لاخوها بتوتر وهو مسك ايدها قعدها ...

وليد: اشمعنا يعني ياسين للي انت شاغل بالك بيه مافي قبله كتير وهي مردتش ...

دينا: وليد نور موافقه علي ياسين ...

وليد غمض عيونه لان هو كان بيصبر نفسه دايما ان بنته بترفض لاكن هي خلاص وافقت ..يعني خلاص كدا ...

ادم ابتسم لانه فاهم باباه وقال بهزار  : ماتخفش يا بابا مش هتحبه اكتر منك ...

نور عيونها علي ابوها وشافته بص لها بتساؤل : هتحبيه اكتر مني ... ومقدرتش تجاوب عليه وجريت حضنته 

دينا عيونها دمعت لان وليد متعلق ببنته جدا وادم ابتسم بتنهيده لان نور بهجه حياته دي مش بس اخته دي شريكه دربه في كل خطوة من صغرهم ...

نور مسحت دموعها: انت مفيش حد يتحب زيك اصلا ياوليد دا انت بابا وحبيبي الاول وسندي وقوتي انت حياتي يابابا ...

دينا بهزار وغيرة مصطنعه: ماخلاص ياحبيبتي دا جوزي انا علي فكره ...

نور ضحكت وحضنتها : ماهو بابي انا علي فكره....

ادم بغمزه: الخميس الجاي حلو ياوليد قول له هنستناه ... يلا يابابا خلينا نفرح 

نور حضنت اخوها ووليد ودينا قالو : باذن لله... ووليد كمل ... يجي ونشوف ..

فيلا الاسيوطي...

ماسة قاعده في حضن باسل ومبسوطه  وملاك في حضن عدي  : قلب اخته ياناس للي كان واحشني...

باسل انتبه من شروده  باس راسها : معلش يا ماسة كانت فترة واكيد هتعدي ...

ماسة : اكيد هتعدي يا حبيبي و ....قاطعها  رنت فونها ...كانت دارين ...ماسة ردت بحب...  ديدي حبيبه قلبي ..

دارين : قلبي ديدي باسل عامل اي يا ماسة ...

ماسة ابتسمت وحاولت تغير الكلام  : انا يستي قاعده في حضن باسل وبنتفرج علي فيلم سوا ..

دارين قلبها فرح : يعني هو كويس خرج من اوضته يا ماسة...

ماسة ابتسمت : عن الاول كتير ...ايوا خرج الحمد لله 

دارين حمدت ربها : الحمد لله ماشي ياماسة سلميلي علي طنط ملاك وعمو عدي تصبحي علي خير...

ماسة : ونتي بخير ياست البنات...وقفلت 

بعد شويه باسل استاذن ودخل اوضته وعاوز يكلم دارين بس مش معاه رقامها وفكر يجيبه من ماسة بس اتراجع وفتح فونه وبعتلها علي الفيس ...( دارين)

دارين قفلت مع ماسة وابتسمت وجريت  ترخم علي سامر ...

دارين بطبل علي الباب : ساااامررررر ساااامر ياسااامر سااامر يا سااامر ...

سامر ضحك: تعالي يا مجنونه ...كنت مرتاح من صداعك بقالي اكتر من اسبوع ..

دارين جريت عليه وقعدت تزغزغه وهو يزعق : بس يادارييين ياابت هضربك ياااادارين 

مازن دخل عليهم : ههههه بتركب الهوا ياريس ...

دارين بتضحك : ههههه من زمان يا بابي ...

سامر قام وزقها وفضل يزغزها هو ومازن جري يدافع عن بنته وهمس دخلت علي صوتهم وبتدافع عن ابنها وفضلو يهزرو وصوت ضحكتهم فرحت قلب ساميه للي كانت راحة اوضتها ودعت ربنا يديم راحه البال في بيتها وعيالها...

مازن قام بضحك : يلا يا همس  العيال رجعوني لايام الشقاوة ... نا بقيت بهبط بسرعة 

دارين غمزت : طول عمرك شقي يا ميزو هههههه وقامت باستهم ورجعت اوضتها قبل ما سامر يمسكها بعد ما يخرجو  وهمس ومازن رجعو اوضتهم ...سامر ابتسم ومسك فونه وفكر شويه وبعدين طلع رقمها واتصل وهي ردت علطول واستغرب لما سمع صوتها المهزوز : ايوا ياسامر ...

سامر بقلق : مالك يا كيان فيكي اي..

كيان عيطت : بابا يا سامر بابا ضربني...

سامر بستنكار : ضربك !!! ليه ؟

كيان ابتدت تحكي له كل للي حصل بدموع : بس يا سامر دا كل للي حصل انا مغلطش ...

سامر حس ان في حد لاعب في دماغها : كيان في حاجه انتي لسة محكيتهاش ...

كيان بتوتر ومسحت دموعها : حاجه اي  مف.يش...حاجه 

سامر : دي مش طريقه تفكيرك ولا دا كلامك احكيلي اي للي خلاكي تعملي كدا ... 

كيان بعياط : نادين صحبتي قالتلي ان بابا مش هيوافق عشان مش بيثق فيا وانو هيرفض اكيد الرحله عشان انا دايما بقول حاضر واني لو صممت هيوافقو ...وللزم يكون ليا حرية شخصية 

سامر : وبعد ماسمعتي كلام نادين كانت اي النتيجه ...

كيان : .......

سامر كمل : زعلتي مامتك و زين زعق وزعل منك وباباكي لاول مرة ايدو تترفع عليكي وغلطي فاخوكي وباباكي ...

كيان بندافع ؛: انا مقدرش ابدا اغلط فيهم...

سامر : لما تقولي انت اوحش اب في الدنيا دا غلط وانك تقولي لزين انا اتخنقت منكم وانتو مستفزين دا غلط ...

كيان عيطت : طب وبعدين هعمل اي بابا وزين اكيد زعلانين جامد .. هما كدا هيكرهوني يا سامر 

سامر :  لا طبعا عمرهم مايكرهوكي اي الهبل دا انتي بنتهم الوحيده واخته الوحيده بس هما اكيد زعلانين من اسلوبك ..قومي اعتذري وادعي يقبلو اعتذارك....ونادين دي اول واخر مره اعرف انك كلمتيها او ليكي علاقه بيها اهلك واثقين فيكي لابعد حد ياكيان بس انتي جوهرة ولازم يحافظو عليها ... ومش اي مكان ينفع نروحو سمعتيني ...

كيان مسحت دموعها : حاضر ...

سامر : تصبحي علي خير ياكياني ..

كيان مسحت عيونها : وانت بخير ياسامر ..

دارين دخلت اوضتها ومسكت الفون وشافت المسدج قامت وقفت بتوتر وردت  : نعم ...

باسل كانت عينه علي الموبيل ورد علطول : لما انتي حبه تتطمني عليا مرنتيش عليا لية ...

دارين مش عارفه تقوله اي او ترد عليه وهو مستني ردها لاكن مردتش فكمل هو : شكرا يادارين شكرا علي كل كلمه قولتيها وشكرا انك كنتي جمبي .. انا بجد كنت محتاج كلامك ووجودك 

دارين ابتسمت : انا جمبك علطول وقت ماتحتاجني هتلاقيني  ياباسل ...

باسل ابتسم ورد بقلبه : انا محتاجك علطول ...

دارين قلبها دق وردت : ونا جمبك علطول ...

باسل في احساس جواه ملخبطه ودارين قلبها سرعاته بتذيد وقالت جواها  : لا يادارين هو محتاجك كأخت مش اكتر اهدي ... وكملت تصبح علي خير...

باسل اتضايق لانها قفلت الحوار : ونتي من اهل الخير... 

تاني يوم الصبح

ماسة داخله فيلا الرفاعي وشافت ادم قاعد في الجنيه وبيغني وقربت منه بهدوء:  

وأنا غلطان عشان حبيت وبينت اهتمامي بيك

عشان كدة يعني بقيت ما أنفعشِ

ومن نظرك نزلت مابقيتش لايق ليك

وكان مفروض ما أحبكشِ

ولو حبيت ما أبينشِ

ودلوقتي خلاص همشي أنا وقلبي اللي دايب فيك

وليه طيب عشان طيب

عشان يعني اللي في قلبي على لساني

بتكسرني وتخسرني

بتخسر حب مش سهل تلاقيه تاني  مفيش أسباب

أنا اللي اختارت من الأول أعيش في عذاب

ادم حس بيها ولف ليها وكمل :  ألومك ليه وأقولك إيه

ما أنا اللي جريت ورا وهم وطلع كداب

تعبت كتير وبتألم  يا رب أفوق وأتعلم

ومن بكرة أنا وانت هنتقابل ولا الأغراب

ماسة بلمعه دموع  : لية ياادم زي الاغراب 

ادم ببتسامه مزيفه : ازيك يابنت خالتي .....

ماسة بدموع : ادم انا مش عارفة اتعود علي طريقتك دي ... لية بقيت كدا 

ادم بص لها كتير واخيرا رد : انتي للي اختارتي كدا ..

ماسة لسه هتتكلم بس ادم قرب منهااا اوووي وهي دموعها خلاص هتنزل وفجاءه اتصدمت لما ادم شد السلسله من رقبتها : مظنش ان دا مكانها ...

ماسة دقات قلبها وقفت سلسلتها اكتر من 15سنه عمرها مافكرت انها تخلعها ابدا دا هو بنفسه خلاها توعدو انها عمرها ماهتقلعها ...ماسة مش حاسة بكمية الدموع للي نازله منها وادم مسك السلسله في ايدو وضغط عليها جامد  وقلبه بينزف وبصلها كتير ...وبعدين لف ضهرو ليها ودخل الفيلا وماسة لسه علي حالتها .....

ساجد داخل الفيلا وشاف حاله ماسة للي واقفه زي الصنم ودموعها نازله وقرب منها بسرعه : انتي كويسه فيكي اي ...

ماسة بصت له ودموعها مش عاوزة تقف وساجد مش عارف مالها وماسة حضنته : خد السلسله ياساجد لا انا عاوزها لا ملهوش حق ياخدها دي بتاعتي انا ... ساجد خرجها من حضنه ومسح دموعها : اهدي يا ماسة اهدي وفهميني ...

ادم كان راجع ليها لان دموعها وجعتو وقلبه انكسر ولعن نفسة وضعفه ناحيتها لما شافها بين ايدين سامر ....واتحرك ركب عربيته وسااق باقصي سرعة وعايز يهرب من العالم كلة ....

ماسة بصت لساجد : انا بحبه يااساجد بس مكنتش  قادرة اتقبل امتلاكة دا مكنش قصدي انو يبعد كدا انا غبيه غبيه بس انا كان قصدي انو يبين حبه ليا مش يحسسني انو فرض عليا  انا خسرتوووو يا ساجد ... وبصت له وقلبها وجعها ... خد مني سلسله بقالها عمر في رقبتي وحاسة ان روحي اتخدت معاها ياساجد ....

ساجد قلبه وجعه عشانها ومش عارف يعمل اي عشانها ماهي مش بس قريبته دي زيها زي يسر اختة  .... بعد شويه ماسة هديت نوعا ما  وبصت لساجد ...انت جاي ليه ...

ساجد افتكر وقام من مكانه : عمتو همس عوزاني مش عارف ليه ... ونتي جيتي ليه..

ماسة بحزن : قولت اطمن عليهم واشوف ناناه ساميه واشوف ادم...

ساجد : روقي ياماسة وتعالي ندخل ولينا قاعدة نتكلم في الحوار دا واتحركو جوه الفيلا ... 

نور وصلت المستشفى وشافت ياسين واقف : دا اي الجمال دا ...

نور بحرج : اذيك ياياسين ..

ياسين : قلب ياسين ولله انتي للي عاملة اي ومش بتردي علي موبيلك لية ...

نور: كنت مع رهف في اوضتها ولما رجعت الاوضه لقيتك متصل ...

ياسين : رهف وسما وماسة دايما وخدينك مني

نور بعفويه : محدش يقدر يخدني منك ... وبعدها حمحمت ...قصدي يعني دول اخواتي ونت حبيبي 

ياسين مش مستوعب : انا اي ...

نور قالت بصوت واطي : حبيبي

ياسين مش مصدق وبيبص حواليه طب اشيلها واجري ولا اعمل اي دلوقت يااالهووي ياجدعان دا حبيبي حلوة بشكل....

نور اتحرجت جامد وقالت : انا داخله عندي شغل واتحركت علطول من غير ماتستني ردة ...وبعدين بصت له...علي فكرة ادم كلم بابا وبابا هيحدد معاك معاد وجريت من قدامه ....
_________________&&_______________

ملاك بترد علي تليفونها : الووووو  وقلب دق بخوف لما سمعت ( الحقيييييني ياملااك بنتي راحت مني ) ملاك الفون وقع منها وقعدت مكانها ونفسهاا اتكتم : لااااا 

يتببببع بقلمي امل فتحي ✍️❤️

تفاعل يا فنزاتششششس❤️😂 وللي هيتوقع مين للي بيكلم ملاك وقصدو علي مين له مفاجاءة 🤷✨

#ملاك_تائهه
#بقلمي_امل_فتحي
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-