أخر الاخبار

عشق الودق للكاتبة ايمان صالح الفصل ٢٣ و٢٤

الفصل السابق


رواية عشق الودق للكاتبة ايمان صالح



عشق الودق بين العشق واللعنه

#الجزء_الثالث_والعشرين 

$$$شَرف ••لااه،، آني ماهرچعش،، آني حاسه اني هموت إهنة،، وعن جريب كماني،، آني هاموت چار چوزى وحبيبي،، 

في الصباح،،،،، 

قامت شرف كعادتها وأخذت ملسها وحملت الفتاه،، وسارت في الشوارع تحدث القريب والغريب عن الطفله التي علي يديها وكأنها تشهدهم علي جريمة ذلك الرجل،، 

شَرف ••شوفتي ياام حسين؟؟ دى بتي،، هيا دياتي بت العمدة سياف اللي أبوها مات بسببها،، 

شوفتي ياسيده؟؟ دى بتي بت العمدة سياف،، دى اللي مات بسببها رشاد،، 

آني مابتبلاش ليه آبدااا،، 

لكنها لم تسلم من أتباع فرحانه المنتشرون في السوق،، فلقد مرت علي إحداهن وأخذت تقول نفس الكلمات،، فأخذت ترد عليها بجرئه،، 

وانتي ياختي البچاحه وصلت بيكي للدرچادى؟؟ مش كنتي هربتي وإنتي حبله فيها!؟ چايه تجعدي وسطينا وإنتي خااطيه؟؟ 

إلتفتت لها شَرف وأمسكت برقبتها بقوة وبدأت تضغط علي رقبتها حتي إختنقت المرأه وأخذت تقول وهي تحدق بوجه المرأه وتضغط علي أسنانها بشدة،، 

شَرف ••آني أشرف من أمك ياچربوعه،، تلاجيكي دلدوله من دلاديل فرحانه،، آني بعرف الناس كلاتها ان بتي بته،، تركت رقبة المرأه،، آني بعرفكم كلكم،، إن سياف إتعدي عليا،، وإني ماچبتهاش بكيفي،، وإني مارچعتش إهنة،، إلا عشان أچيب حج چوزي،، أو أموت چارة،، لاازمن أچيب حج رشاد من سياف وولده،، لازمن أحرج جلبه زي ماحرج جلبي،، 

رد أحد المارة،، لاهو انتي مادرتيش؟؟ سياف إتشل خلااص،، مهينفعشي تنتجمي منه خلاص،، ربنا چاب للچميع حجوجهم،، وانتي منيهم،، همس بأذنها،، بس اللي مسك البلد دلوك إبنه،، إبنه أشد وأوعر منيه،، نصيحه إرچعي مطرح ماكنتي يابتي بكفاية اللي چرالك عااد دول كانو جالبينها عليكي أول مارحتي من يااچي سنه رااحت ،، 

شَرف••العمر واحد والرب واحد ياعمي،، مسكين يابن آدم،،مسكين،،ليه بتخاف الموت وانت آخرتك هتندفن في الطين ؟؟الله يرحمك يارشااد،،صدجو اللي وصلولي الچمله،،وصدجت ياحبيبي،، 

إندهشت شرف من سماع تلك الكلمات التي صدقت علي كلمات إبنة عمها لها،، تأكدت شَرف الآن أن ملكه ليست كاذبه وبدت لوهله متعجبه ثم سارت في السوق تتحدث مع روحها،، 

شَرف•• يعني سياف !! ربنا إنتجملي منيه أساساا !! وولده اللي ماسك؟؟ الحمد لله يارب،، زيين جووى،، 

شردت ثم عادت التحدث،، 

زين إييه؟؟ دى الحيه وولدها هما اللي ماسكين دلوك؟؟ وبعدين يابت الحلال!! دة واعر جووى اللي چاري دة،، مش مشكلة،، هكمل بردك ولازم يتفضحو والناس كلاتها تعرف الحجيجه،، 

لفلفت شَرف شوارع النجع وحواريه ولم تترك أحداا إلا وقد علم بالحادثه التي حدثت منذ العام أو يزيد،، وأصبح الخبر يتحدث به كل أهالي القريه،، حتي وصل الخبر لفرحانه ودوار العموديه حتي إشتاطت غضبااا وأشتعلت نار غضبهااا،،، 

سارت في القصر من هنا لهناك تنتظر حكم،، العريس المتبقي علي كتب كتابه مايقرب اليومان أو يزيد،، 

لم تكن فرحانه لتهدأ حتي تجده وتجعله ينفذ ماتريد،، 

وفجأه ظهر أمامها ولدها حتي سحبته من يده الي غرفه من الغرف وأغلقت الباب،،صرع حكم من المفاجأه،، 

حكم••الله الله،، فيه ايه يما؟؟ عما تسحبيني كيف البجرة اكده لييه؟؟ 

فرحانه ••كييف اييه؟؟ كيف إييييه؟؟ منتا بجرة فعلااا،، نفذت اللي جولتلك عليه؟؟ 

حكم ••مع مين بالظبط؟؟ مفاهمشي!! 

فرحانه ••مش عما جولك؟؟ بجرة،، هوا احنا بنتحدتو فإيه اني وانتا الأيامدى يامجصوف الرجبه ياناجص العمر ياجليل الربايه؟؟ 

حكم ••أماا واني فايه ولا فإيه؟؟ آني عريس يمااا عريس،، يعني عما أچلع اليامين دولي،، 

فرحانه ••عما تچلع؟؟ خليك إچلع ياخوي،، بدأت بضربه بكفيها علي صدره قائله،، خليك إچلع لمن الست الهانم هيا وبتها هايجشو حال بوك يابن الموكوسه،، ياميلة بختك يافرحانه ياميلة بختك 

حكم••هاااه ؟؟ عاوزة ايه يمااا؟؟ جولي وانا أنفذ !! طأطأ رقبت ونظر للأسفل،، 

فرحانه ••بكره ياولدي بكره،، 

حكم ••بكرة؟؟ هوا ايه اللي بكره دة؟؟ 

فرحانه ••بكرة كل حااچه،، كتب كتابك،، وخلاصي من بت الحرام دياتي،،

حكم ••يخبط كفااا علي كف،، بكرة!! بكرة كيف يعني؟ كتب كتاب ايه اللي بكرة؟؟ وازاي عوزاني أخلص وأكتب في نفس الوجت؟؟ هاجوم بدورين؟؟ 

فرحانه ••هيه هيه هيييه،، لا ياموكوس،، فَتِح مخك زين معاي إكدة،،  

وبدأت تشرح له ماذا سيدور في الغد،، إحنا هنكلمو أهل خطيبتك المزغودة فجلبها ونجولهم الميعاد اتجدم الكام يوم دولي وهما ماهيصدجو،، نتوكدو ان بت المركوبه التانيه فبيتها،، وإن فردتها الإستبن مهياش معاها،، ياابووي !! آني كيف ناسيتها دياتي !! دى هتبجي معاها وأكيد هتدافع عنيها،، أجولك !! خلينا فرحك كيف ماهوا،، بس لازمن تعمل النهاردة الخطوة الأهم،، 

حكم ••اللي هيا إيه يمااا ؟؟ 

فرحانه ••روح غچريه،، لازمن تچيني،، 

حكم ••طب واللي يچيبلك عينها؟؟ مش أغلي برديكي؟؟ والرساله بتاعتك هتبجي ووصلت بردك،، 

فرحانه ••إعمل اللي تعمله،، المهم اني إخلص منيهم،، وإنها ماتنچدهاش،، والأهم كماني،، هههههه،، عچبتني ياواد الفكرة،، هاتلي حبابي عنيها احتفظ بيهم وماله،، خلينا نتسلو باللعبه دياتي،، 

حكم ••إيوة إكدة،، بدأتي تريحيني،، وكدة بردك مهتفتكرشي حاچه من اللي شافته مانتي هيبجي معاكي الشاهد الوحيد اللي شافت بيه،، 

فرحانه ••ولو طايله أخرسها وأطرشها كماني كنت جولتلك إعمل اكده،، لمهم،، بكرة بالليل،، يتم المكتوب الاول،، وعشان ماحدش ياخد باله،، هلم أهل النچع كلاتهم وأعمل ليله للغلابه،، وندبحو كام عچل نلهو الناس،، وإنت تتسلل بعيد عن الزحمه وتروح تخلص،، 

حكم•• علم وينفذ ياچنابه،، حاچه تانيه؟؟ 

فرحانه ••لااة،، يلا روح شوف كنت عما تعمل إيه،، ذهب حكم بطريقه وذهبت الأم لطريقها وهي تنتظر بلهفه حتي ينفذ ذلك الإبن ماذا تريد حتي يطفئ نارها،،، 

خرجت فرحانه للخارج،، حيث حديقه الدوار،، أو بالأحري الحدائق وما أن ابتعدت قليلااا عن العيون والزحام حتي وجدت نفسهاا تسحب إلي غرفه أو حظيرة من الحظائر الفارغه حتي انتفضت من خوفها وأخذت تستعد للصراخ حتي وجدت نفسها تُقَبل،، 

فرحانه ••حااااه !! معتمد؟؟ يخربيتك يامچنون؟؟ إيه اللي بتعمله دة عااد؟؟ إنت أچنيت فدمغك يامخفي الملامح إنته؟؟ 

معتمد ••چراا أيه يابت يافرحاانه؟؟ إحنا هنفضل إكده كاتيير؟؟ كل يو أستنظرك وتضحكي علياا ؟؟ جلت آچي آني بجي،، لامش نافع إكده،، 

فرحانه ••وتاچي ليه يامعتمد؟؟ ماشبحتش من الهبر اللي بتهبره؟؟ ولا فاكرني مش عارفه ؟؟ 

معتمد ••هيهيهيهيييه،، ماهو فاضلة خيرك بجي،، اللااه؟؟ وآني هجول منين يعني؟؟ وبعدين انتي مانفذتيش ولا شرط واحد من إتفاجنا،، 

فرحانه ••آاااة يااني، أه ياني منك !! لو حد واحد لمحنا هنبجو لبانه معلكه في خشم اللي يسوي واللي مايسواشي ياهاتير،، روح،، روح آني هاچيلك في الليل زي الزمانات،، يلا

معتمد •• لااه،، عاوز فلوس الأول،، ياكده يامهامشيش،، 

فرحانه ••زيين يلاا عشان نروحو احنا التنين في داهيه،، يلا ياخوي روح بلاش غلبه الله يهديك،، 


روايه عشق الودق بقلم ايمان صالح لموقع الفردوس للروايات رومانسية ، تحميل pdf، رواية رومانسي، روايات كاملة، روايات انجليزية

الفصل الرابع العشرون

 #عشق_الودق_بين_العشق_واللعنه

#الجزء_الرابع_والعشرون 
$$$معتمد •• لااه،، عاوز فلوس الأول،، ياكده يامهامشيش،، 
فرحانه ••زيين يلاا عشان نروحو احنا التنين في داهيه،، يلا ياخوي روح بلاش غلبه الله يهديك،، 
معتمد••خلااص،، آني هستناكي في الليل،، وحاولي تبجي تچيبي جرشين معاكي لا الدنيا ريحت معايا علأخر،،
فرحانه ••طيب إن شاءلله،، 
دفعته للخارج ثم نظرت لم تجد أحد، خرج الرجل وخرجت وراائه وجرت حتي دخلت المنزل الخاص بها وبدأ نبض قلبها الثاائر يهدأ شيئااا فشيئااا،، 
فرحانه ••االله يخربيتك يامعتمد وآني كنت ناجصاك إنتا دلوك إنت كماني؟؟ آني هخلص من مين ولا مين آني عاااد ؟؟ 
أما عن فتاها المدلل حكم،، فبدأ يتحدث مع رجل ليتفق معه علي ماسيحدث وخططا سويااا لقيامهم بعمل مهم،،،، 
صعدت فرحانه لحجرتها وهي خاائفه ترتجف،، بدأت رأسها تجول هنا وهناك،، وتحدث نفسها،، 
فرحانه ••ياتري رااچع ليه البلوي لمسيحه دواتي؟؟ مكفاهوشي اللي اخده مني؟؟ دنا ماصدجت انه غار !! آني لو فضلت أديله ماهيبطلشي أخدان،، آني لازمن أخلص منيه رااخر،، لاازمن،، 
وعزمت النيه علي أن تنتهي من تلك المشكله هي الأخري ولكن علي مهل،، 
في الليل،، رتب حكم لكل شئ،، وبدأت تلك المرأة المتسلطه بالفعل بذبح الذباائح وجمع الناس،،في ذلك الوقت كان النجع كله عند بيت العمده ينتظر نصيبه من الطعام واللحم الطازج،، إستغلحكم الفرصه وخرج من بابااا آخر يخرجه علي الأراضي وتسلل حتي وصل الي ذلك الرجل،، 
حكم والرجل في طريقهم لبيت غچريه،، لكنها كانت مازالت عند شرف وقرر الرجلان أن ينتظرا حتي تخرج لأي سبب ثم ينفذوا وعيدهم،، 
أما عن شَرف وغجريه اللتان كانتا قد قررن أن ينظفن المنزل وكانت شرف قد نقلت كل الأغراض من مكانها وطلبت من غچريه ان تعاونها في ذلك العمل،، 
شرف••خلصي روحي هاتيلك خلجتين مبهدلين من دارك وتعالي،، أكون سيجت أوضه علي بال ماتغيري،، 
غچريه ••زين جووي هاغير الخلجات وأچيلك،، 
شَرف••إوعي عجلك يهفك وتروحي تاكلي لحمة وتسيبيني يابت انتي انا بجولك أهااا،،، 
غچريه ••إيوة اروح أصلي بعشج العريس وأمه،، ههههههه،، بلا نيله يكش يموتو التنين،، چايه أهااا،، 
وخرجت لتلقي مصيرها،، 
كان إتفاق حكم مع الرجل أن يدخل من النافذة المفتوحه،، وفعلااا دخل الرجل،، وكان حكم بالخارج،، انتظر حتي دخلت غچريه وكان حكمااا في ظهرها يغلق الباب،، تفاجئت غچريه بالرجل في وجهها همت بالرجوع للورااء حتي تفااجئت بشخصااا ملثمااا ورائها يخطي وجهه بشالاا صعيديااا،، مسكها الشخص من الأمااام وكتف يديها وبدأت تعافر حتي تنجو وتحاول الصراخ ولكن دون جدوي،، غلبتها قوة الرجلين وخصوصاا بعدما وضعو بعض المخدر علي منديل وأستنشقت إيااه،، بعد قليل،، إستعادت غچريه نصف وعيها وقدرتها علي الاستيعاب ووجدت نفسها مع الشخص الملثم،، هبت لتقف فأمسكها ثانية وأمسك بذراعيها ليلتويا في يده بشده وبدأت تصرخ،، لكن حكم تملكها من الخلف،، وبدأ يفعل أشيااءاا سيئه معها،، وهي تحاول التملص ولا تستطيع،، 
حكم •• ياابووي !! دانتي زينه جووي أهاا،، أمال كيف ماتچوزتيش لحد دلوك ؟؟ بدأ يتحرش بها وهي تهتز في يده ذهابااا وإياابااا محاولة التملص منه،، لكنه مازال أقوي،، فهو فتي الجسم مفتول العضلات،، وهي أقل منه جسدااا وقوة،، 
غچريه ••ياابووي عالرخص !! كيف بووك تمام؟؟ صوتك وحركاتك فضحتك ياود فرحانه،، عاوز إيه يامجصوف الرجبه ياود الحرام ؟؟ مالك إومالي؟؟ 
حكم ••آني چايلك برساله من حبيبتك،، بتجولك إنسي كل حاچه شوفتيها وتعرفيها،، عاتعرفي ولا نعرفوكي بطريجتنا؟ 
غچريه ••هههههههه،، مش ود حراام وبس!! لااا،، مچرم كماني !! 
حكم••وضع يده بكفيه علي عيناها حيث راحة اليد علي الخدود وركز أصابعه علي الأعين وبدأ يضغط قليلااا وهو يقول،،، 
آني هنسيكي كل حاااچه،، وبدأ يضغط بقوته علي عينها وبدأت غچريه تصرخ،، 
إنسي يا غچريه،، بووي معملش حاچه لشرف،، 
غچريه ••اااااي،، 
حكم ••بووي ماجتلشي رشاد ولا آني،، مين اللي جتله واغتصب المرة،، 
غچريه ••ااااي ياكاافر عيناااي،، إنت وبوك اللي عملتو كل حااچه عفشه،، 
حكم ••يبجي لااازمن يتفجعو بچد يمكن يفوجوكي،، ولو ماغيرتيش كلامك المرة الچايه هيبجي بجطع لسانك،، قال الأخيرة وقد ضغط بغل وقوة علي عيونها حتي أصدرت صوتاااا أشبه بالفرقعه وكأن أحداا اقتلع مقلتيها بآداه حااده،، فعل فعلته ثم تركها وفرهاربااا من الشبااك وتركها طيرااا مذبوحااا،، ترفرف في كل مكان،، تتخبط ذهاابااا وإيابااا متألمه،، 
غچريه ••آااااي،، عيناااي،، الحجونااي،، بدأت تخبط رأسها في الحائط من شدة الألم ثم سقطت مغشيااا عليها من ويل الألم،،،  
بعد ساعات،، 
إستيقظت غچريه تصرخ ثانية ولكن تلك المرة وأمامها شَرف وهي لاتعلم،، غچريه •• نهضت تجري في كل مكان،، إلحجوناااي،، عجلي طلع من محله يانااس،، 
قاطعتها شرف،، 
شرف ••إهدي ياغچريه وفهميني إيه اللي چرالك؟؟ فيه ايه مين اللي عمل فيكي إكدة انطجي؟؟ 
غچريه ••رااساااي،، بموووت الحجيني،، ااااع،، ااااع،، عجلي، إنتي،، إنتي السبب، إنتي الساابابببب ااااي،،، 
شَرف ••آني السبب؟؟ كيف يعني؟؟ 
غچريه ••ااااي،، الحجوناااي،، 
إرتعبت المسكينة شرف من منظرها كثيرااا ولم تعد تحتمل النظر في وجهها وتركتها وفرت حتي تحضر لها طبيبااا،،، 
بعد قليل اتت به ووجدت غچريه فاقدة الوعي مرة ثانيه،، وأخذت علي المشفي العام بالبندر،، وحينها لم تجد أحداا بجوارها سوي شرف،،، ضلت شرف باقيه معها قرابة الثلاث أيام حتي إطمئنت عليها وبدأت تستيقظ من الحاله التي كانت فيها وبدأت غچريه تسأل بصوت عال،، 
غچريه ••مين معايا إهنة؟؟ حد معايا ياولاد؟؟ قفزت شرف من الارض قائله،، 
شرف ••دة كلام بردك؟؟ مين معاكي غيري يعني؟؟ آني إهني،، قاطعتها غچريه،، 
غچريه ••إنتي ايه اللي مجعدك معاي؟ مش كفايه الي چرالي من تحت رااسك؟؟ روحي لعيالك ياست وخليكي فحالك وآني فحالي،، 
شَرف ••إيه اللي چرالك ياخايتي ؟؟ شجلبوحالك بجلع عينك؟؟ إهئ إهئ،، ياريتهم جلعو عيني آني !! 
غچريه ••روحي داارك رووحي،، آني هنادم علي أي حد يچيني غريب،، تتحدث والدموع التي هي الشئ الوحيد الذي يثبت أنها تمتلك عيون كانت تنهمر مما تبقي من أعينها،، 
شَرف••إنطجي يابت الناس ؟؟ إيه اللي عمل فيكي إكدة ؟؟ حكم ولا أمه؟؟ 
غچريه ••بصرااخ،، بااااس،، باااس بجي،، باااس،، أخرچي برات الاوضه،، يلااا،، روحي معوزاكيش ياستي روحي بعدي،، 
إنهارت الصبيتان من البكااء،، ثم ردت عليها شرف وهي مختنقه بالبكاء،، 
شَرف ••آني عذراكي من اللي فيكي يابت الناس،، آني هخرچ من الأوضه بس، مش هخرچ واروح،، آني بره،، 
وخرجت وتركتها،، وتركتها تبكي علي صديقتها،، 
غچريه ••أعذريني ياشجي التاني،، إهئ إهئ إهئ إهئ إهئ إهئ،، عنيا جاطعه فيا،، اااه،، اتاخدت غدر وبدون سبب وبعمل إكدة عشان يعرفوا إني مبجاليش بكي صله،، يمكن يسيبوكي في حالك ويبعدوا عننا،، طب هتجعد لحالها برة كييف طيب ؟؟ دى مافيش برة حته تجعد فيها،، وولادها سابتهم فين؟؟ 
دخل عليها زياد قاائلااا،،
زياد ••خالتي إنتي زعلانه من أمي وبتبكيها ليه؟؟ آني معاوزش اكلمك،، ومربطه عنيكي ليه إكدة !! إنتي متغيرة جووي !!
غچريه ••أخذت الفتي الذي هو روحها فيحضنها ثم أنهمرت الدمعات منها الشلالات وبدأت تحدثه،، أعذرني ياحبة الجلب،، آني موچوعه جوي،، عنيارااحت مني،، ومبجتش بشوف خلاص،، كنو نار طالعه منيهم ياولدي،، 
زياد ••لمس الشاش المربط علي عينها قائلااا،، الخلج دة هوا اللي خدهم؟؟ خليني أشيله لچل ترچع عيونك الحلوين ياخالتي،، 
غچريه ••لاااه،، مش الشاش،، عارف مين اللي خدهم؟؟ ود العمده،، العمدة اللي دمر حياتكم وده اللي موت بوك،، 
زياد ••اللي إسمه حكم ؟؟ مش إكده؟؟ 
غچريه ••ايوة هوا،، تعرفه؟؟ 
زيااد ••إيوة عارفه،، وشفته وبوي واجف جدام جصرهم لما شاور للعسكر بتوعه يضربوا فبوي،، بوي إنچر جدامي علي چوه وكلاته دم ملطخ وشه ،، تعرفي؟؟ آني لازمن أما أكبر أجتل حكم بيدي،، 
غچريه ••تحسست وجهه قاائله،، لااه،، إحنا مش جتالين جتلا كيفه،، بكره تكبر وتعرف تچيب حجك بالجانون،، ليها صرفه ياولدي،، إن شاء الله،، كدة كدة حجنا كلنا هياچي،، إوعي تجول لأمك حاچه من اللي جولتهالك يازيااد،، 
ندهت شرف علي ولدها،، 
شَرف ••ياولدي،، تعالي إهنه،، يلا عشان نروحو عااد،، دخلت خطوتان لغجريه وقالت لها،، 
إنتي جدامك ياچي يوم هيطلعوكي بكرة يمكن واني هچيلك لحد ماتطلعي وبعد إكده براحتك هجول لأختك تاچي تاخدك 
غچريه ••لاااه،، ماتجوليشي لأختي حاچه وماتاچيشي،، آني هبجي زينه جووي،، 
شَرف••ماجولتلك إتحمليني لحد ماتبجي مليحه وبعد إكده براحتك !! 
وخرجت مغتاظه منها تبكي وهي منهاره،،، 
بعد مرور يومين،، 
كانت قد خرجت غچريه وبالفعل أصبحت قدم شَرف عندها أقل بقليل،، كانت تعد لها الطعام وتعطيه لها ثم تخرج،،، 
كان قد حان موعد العرس الموعود وحانت أيضااا اللحظه المنتظرة لدي فرحانه وحكم،، قامت فرحانه بعمل أكبر عرس في النجع علي مر العصر الحالي وعزمت فيه الأقرباء والأحباء، القريب والبعيد،، بالمعني الصحيح جمعت كل من هب ودب في العرس حتي تنفذ خطتها للتخلص من شرف،، 
أما عن شَرف تلك المسكينة اللتي كانت تشعر بإقتراب نهايتها فقد أخذت تتحدث مع ولدها،، 
شَرف ••زياااد؟؟ يازياد ياولدي ؟؟ خد اجولك،، 
جاء زياد مهرولاا من الحجره الاخري،، 
زياد ••نعم يما ؟؟ 
شَرف••هات أختك ودج إهنه،، وتعالي اجولك،، 
زياد ••حاضر يما،، اتي باخته الرضيعه ذات السته أشهر وعطاها لأمها،، وبدأت امه تحدثه ثانية،، 
شَرف ••زيااد ؟؟ عارف اننا كلنا هنموتو مش إكده؟؟ 
زياد ••إيوة زي مابوي مات يما،، 
شَرف ••إيوة بالظبط،، لو آني متت عارف مين هيربيك؟؟ خالتك غچريه وبس،، وأختك يازيااد،، أختك إوعي تسيبها آبدااا 
زياد ••لأ هسيبها تموت عشان هيا السبب في اللي چرالنا يما،، 
شَرف ••بشهقه وخبطه علي صدرها،، حااه !! دى هيا سندك وضهرك وعيزوتك ياولدي،، إوعك تإذيها آبدااا فاهم ؟؟ ديت أمانه في رجابتك فاهم ؟؟ ولو جرالي حاچه هاتستخبي فين؟؟ 
زياد••فين يما ؟؟ 
شَرف ••شايف الفرن الطوب دوات؟؟ هزتك فيه انت واختك،، وياتطلعو سلام وحد ينچدك !! يايبجي مصيرنا واحد ياولدي،، بجولك إيه آني حاسه إني عاوزة انام حبتين،، هنام وماتروحش في حته واصل فاهم ؟؟ 
زيااد ••حاضر يمااا،،، 
وغطت شرف في نوم عميق،، 
لميكن ماتراه في منامها مجرد حلمااا،، لكنه أقرب للواقع ومايتمناه قلبها،، لم تكن تعلم ان حلمها سيتحول لحقيقه،،،
في الحلم،،،، 

الفصل التالى

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-