أخر الاخبار

رواية عشق الودق للكاتبة ايمان صالح الفصل التاسع



عشق الودق بين العشق واللعنه

الجزء التاسع


قاسم ••ألا بالحج ياعمي !! إيه البت الجشطه ديااتي وإيه حكايتها؟؟ دي مليحه جوي وكيف كوز الچمار،، بس حسيتها عجلها علي كدها صح؟؟ 
عبد الرحمن ••ياغشيييم،، دى متوحده،، غلبانه بردك بس تحسها إكدة فاهمه ومش فاهمة،، مش عارف،، بس حاسسها كنها من دمي،، مني،، عاوزها دايمااا چاري،، 
قاسم••ايييه ؟؟ طبينا؟؟ وخطيبتك عاااد ؟؟ دى أمي تعملك سقيه وتعمل بيك شلولو هههههههه،، 
عبد الرحمن••عيب ياواااد،، احترم حالك،، وبعدين احب ايه بس،، آني ماعرفش ايه بيچرالي لما بشوفها !! بحسني ابوها !! حبيبها !! معارفش ليه،، سبحان الله ربنا مابيعطيش كل حاچه مرة واحدة لازم لوخدت حاچه تتحرم من حاچه والا تطغي،، يعنى إحنا أه آني وبوك عندنا الفلوس كيف الرطريط !! بس مابنطيجوش بعضينا،، 
قاسم••لمهم ياعمي إوعي تجول الكلام دة لبوي،، بوي مش صافيلك واصل،، 
عبد الرحمن ••طب بس لعصفورة من عسافيره تسمعك يافالح بس،، في الطريق،، الشوارع مكسره وزى مايكون فيه فحت تاني،، إمتعض عبد الرحمن وزعق اللي بيشتغلو،، يااخاالج ؟؟ الشوارع ناجصه فحفرة؟؟ 
رد عليه المهندس وقاله،، 
مهندس••معلش ياباشا،، المواسير بايظه بنظبطوها،، لازم كامني نشيكو عليها كل فترة،، 
عبد الرحمن ••طيب ياسيدااي،، شوفوها !! لمهم ماتضروبش تاني،، وذهب في طريقه اللي منزله هو وقاسم،، 
عبد الرحمن كان سايب الكل في حالة قلق وتوتر وبالأحري أمه،، مَلكه،، ملكه أول ماشافته نزلت من الدور الخاص بيها تجري،حضنته وفضلت تطبطب عليه وإتكامت معاه بتودد،، 
مَلكه••ولدي،، حبة جلبي،، تعالي يانضري،، ضلت الام تحضن إبنها وتدلله امام الجميع رد حكم بغيظ،، 
حكم••حمد الله عالسلامه يابطل،، يكش تكون جعدتك عند الغزيه ريحتك،، 
قاسم••غزية ايه يابووى؟؟ اني چايبه من الغيط،، 
عبد الرحمن ••أستني ياجاسم إكدة دجيجه !! إنت مالك ياچدع بيا ؟؟ إنت مالك ؟؟ عاوز مني اييه؟؟ مش خلاص !! وجفت كل حساباتك الخاصه اللي كانت تحت إمرتي؟؟ بس تعالي أجولك علي حاچه عتفرسك عاااد،، الفلوس اللي كانت معايا من تبعيتك مش هيا فلوسي الوحيدة لاااه،، آني معايا غيرها كاتيير،، وكتير جوووي جووي كمااني،، وفوج ماتتخيل ياحكم،، وإيواااه،، فيه مفاچآاات تانيه ماعتعرفاشي الا في الوجت المناسب،، ارتحت؟؟ ويمكن فلوسي وفلوس أمي اللي بديرها أكتر من ثروتك اللي خدتها مني ياعرة الإخوات يامعفن،، 
وبعدين تعالي إهنة؟؟ مش تتكسف على حالك انت وأمك؟؟ دنتا ولد حرام بحجيج !! مش آني عرفت؟؟ 
صرخت فرحانه،،، 
فرحانه ••إخراااس،، هووس،، پإيديها علي فم عبد الرحمن،، هس ياولدي الله يهدييك،، هس 
عبد الرحمن••هس لييه؟؟ مش دة نتيچه غلطك عشان تچيبي بوي سكه؟؟ مش أمانيكي بتتحجج عاد؟؟ بس عجولك ماتفرحيش كتير،، ولدك ظلمه مخلي الناس معوزاهوشي عمدة،، 
مَلكه••قربت من إبنها،، لع ياولدي معوزينش منيهم حاچه،، إحنا نروحو المبني بتاعنا تاني،، صرخ عبد الرحمن،، 
عبدالرحمن••لاه يمااا،، اللي مخنوج منينا هوا اللي يمشي،، إحنا جاعدين،، 
فرحانه••ياچماعه إهدو الله يخليكم،، ماحدش عيمشي،، حجكم عليا آني،، 
مَلكه•• بتهكم،، همئ،، بعد ماولعتيها؟؟ يلا ياولدي،، تعالي عوزاك،، تعالي إتسبح وافرد چتتك،، وطلعت هيا وإبنها علي إوضهم، وبص قاسم لأبوه اللي مش بيحبه وسابه ومشي،، ووقفت فرحانه تقول لحكم،، 
فرحانه ••لطم عالخد،، إيه اللي إنت هببته دة !! أجولك إتصرف تجوم تچفف كل فلوسه؟؟ وزعلان عشان ضربك!! آاااه ياغبااائوو!! مااشي،، ماشي،، وسابته وطلعت لفوق هيا كمان،،، ومرت أياام وأيااام،،، وعبد الرحمن بدل ماكان بيروح لوحده عند غجريه بقي بيروح هوا وقاسم،، الاتنين بقو جزأ لايتجزأ من حيات ودق وغجريه اليومي،، وفي ليله من الليالي،، طلعت ودق عالسطوح بتاع بيتهم،، ليله صافيه وهاديه والقمر فيها واضح،، طلعت لوحدها ولما شافوها الشابين زعقو علي غجريه ينبهوها،، 
عبد الرحمن وقاسم في نفس الوقت،، لااه انزلي هتجعي عاد،، الحجي ياخاله غچريه،،، تبسمت غجريه،، هههه
غچريه ••فيه ايه ياولااد ؟؟ طلعت فووج!! سيبوها ماتخافوشي،، عتنزل لوحديها،، وطلع عبد الرحمن وراها يلحقها،، 
عبد الرحمن ••إنزلي ياودجه لاتجعي،، تعالي،، مسكها من إيدها،، 
ودج••حااسب ياود خالو،، شدت ذراعها،، يدي مش للمس،، 
عبد الرحمن ••إيه الغَلوبّه دي !! أنا خايفك لاتجعي !! 
ودج••مايجعش الا الشاطر ياخووي ،، نظرت لعبد الرحمن نظرة مباشره فيه عينيه وبادلها نفس النظره،، ردت،، عمرك وجعت جبل إكده؟؟ 
عبد الرحمن ••والله شكلك وجعتيني،، 
رجعت ودق تتنطط زي المختله تاني،، 
ودج••إلحجي يمااا عبروحمان وجع،، عبروحمان وجع،، هم قاسم يلحقه،، 
قاسم ••يابوووي ؟؟ خرعتيني ياشيخه منك لله،، 
عبد الرحمن••متخافش علي عمك يااااض إنته،، اني جرد،،،
 وبص تاني في عيون غرامه الاول وقال،، إنتي اييه ؟؟ لغز؟؟ إنتي عيونك رااكزه ولا تايهه؟؟ إنتيفهماني زين ولا درويشه وتايهه في الملكوت؟؟ وعيونك دياتي؟؟ اللي جلابه كيف البحور السابعه؟؟ لونها زُرج كيف موچ البحر ولا خضر زي الزرع !! سبحانك چل شاانك ياربي!! 
ودج••مالك يابو عمو؟؟ عما تكلم مين ؟؟ 
عبد الرحمن ••إيوة صحيح،، آني بكلم مين؟؟ مجصدش،، فوجيني صُح،، 
ودج••أهووه،، ولمست وجهه بإيدها وخبطت عليه خبطتين وهيا بتقوله،، فووج،، 
عبد الرحمن ••وااااه!! يابووووي ؟؟ 
ودج••مسكين،، 
عبد الرحمن ••مين؟؟ 
ودج••مسكين يابن آدم،، أباااي !! 
عبد الرحمن ••آني فعلااا مسكين وبدأ يمسك إيدها عشان تلمس وشه تاني نتشت إيدها منه وبدأت تهتز وتتوتر،، 
ودج••مسكين يابن آدم مسكين بتخاف الموت وآخرتك في الطين،، عااااااهااااا،، 
فاق عبد الرحمن من الحلم اللي عاشه،، وخد بعضه ونزل علي تحت،، وطلع بعديه قاسم،، 
قاسم لودق،، 
قاسم ••ودج،، إنتي فهماني صح ؟؟ 
ودج ••امممم،، 
قاسم ••انتي عمر حد حبك جبل كدة؟؟ 
ودج•• أممم،، 
قاسم•• بغضب، مين دة بجي ؟؟ 
ودج••غچريه،، 
قاسم ••ولو حد حبك وحب يرتبط بيكي،، إتوافجي؟؟ 
ودج ••بهزة من جسدها ورفع السبابه،، لااه لاه لاه،، انا مش هچوز،، أنا جاعدة وغچريه،، إمشي،، إمشي،، وخدت سلم السطوح جري لحد تحت،،، دخلت أوضتها وقفلت الباب،، 
عبد الرحمن ••بص في الساع اللي فإيده،، ياااه وجتنا اتوخر جووي،، يلا عشان ننامو،، بكره هناچي يامو الجمر،، 
غچريه ••تعيش يابن الجمرين،، سلملي علي ملكه،، ومشي عبد الرحمن وقاسم،،، 
في الصباح،،،، دق باب غجريه وإذ بمفااااجأه،، فتحت غجريه،، 
غچريه ••مين عاد ؟؟ مشيفاشي!! رد من علي الباب 
فرحانه•• فرحانه،، ستك فرحانه ياغچريه ياغزيه،، 
تعجبت غجريه مما سمعت،، 
غچريه ••ميين؟؟ لااه ؟؟ لاه لاه لاه،، مش معجووول !! خير چيالنها ليه يام جَدم إمحني !! 
فرحانه••لاه بسيطه ماتجلجيش،، چاني خبر ان ابن مَلكه عنديكي كل يامين والتاني!! جلت آچي أعرض عليكي عرض هايعيش هانم بدال الهم اللي إنتي فيه والصعبانيه عالناس،، 
غچريه ••خير؟؟ مين اللي عايچيني ؟؟ إبن ملكه ؟؟ ماحصلشي يست البلد،، 
فرحانه ••برفعت حاجب،، لااه حُصل،، وعاتسمعي اللي بجوله زين وعاتنفذيه،، 
غچريه ••أؤمري ياست،، 
فرحانه ••نفضي چيوبه إفجريه،، خلي ماحيلتهوش اللضا،، عاوزاة يفضل محووچلإبني وتحت يده،، حتي لو طولتي تخليه ببجي مدمن خليه،، عادى،، 
غچريه ••بتعجب،، أبااي!! هوا مش واخد جريبتك؟؟ وانتي مش خدتي منيه كل اللي حيلة ابوه؟؟ عاوزة ايه تاني عاااد؟؟ 
فرحانه ••معوزاشي،، عاوزاة شحات إوبس،، ولو مانفذتيشي،، رجبت الحلوة اللي چبتيها بعذاب دياتي هتطير،،، 
غچريه ••حاضر هنفذ،، من إعنيا،، هااه ؟؟ حاجه تانيه؟؟ 
#يتتتبع،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، 


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-